روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 19610
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 28 تیر 1400 - 10:31 | | ارسال توسط :

واکسیناسیون ۳ هزار نفر از جمعیت کیش

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش با اشاره به رشد ۴ برابری بیماران کرونایی بستری نسبت به پیک چهارم در کیش، گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است و تاکنون ۳ هزار نفر از جمعیت کیش واکسینه شده اند.
واکسیناسیون ۳ هزار نفر از جمعیت کیش

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما؛ دکتر محمدرضا رضانیا با اعلام آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و شرایط موجود گفت: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون با انجام ۲۶ هزار و ۹۲۵ تست PCR و RAPID تعداد ۵ هزار و ۸۱۲ نفر بیمار کرونا مثبت در جزیره شناسایی کردیم و این آمار نشان می‌دهد به ازای هر ۱/۷ نفر جمعیت ۴۵ هزار نفری ثابت کیش نمونه گیری انجام شده است.

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش گفت: درصد تعداد مثبت بیماران، به کل تست‌های انجام شده ۲۶/۱ دهم درصد است که باید زیر ۱۵ درصد باشد.

وی افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در کیش ۲۴ مورد فوتی داشتیم و ۸۴۳ نفر بیمار در بیمارستان کیش بستری شده اند، در حال حاضر نیز از ۳۵ بیمار بستری در بیمارستان ۴ نفر در ICU به سر می‌برند و ۱ نفر بیمار بدحال متصل به دستگاه می‌باشد.

دکتر رضانیا درصد بستری به کل تعداد مثبت شناسایی شده را ۱۴/۵ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: در اپیدمی پیک پنجم، این رقم بالاتر رفته و تعداد موارد بستری به شدت افزایشی است.

وی وضعیت کشندگی بیماری در کیش نسبت به استان و کشور را کمتر ارزیابی کرد و بیان داشت: جزیره کیش نسبت به برخی نقاط دنیا نیز از وضعیت بهتری در خصوص کشندگی بیماری برخوردار است و این امر در گرو تشخیص به هنگام بیماران، مراقبت فعال از آن‌ها و درمان بهینه و درست برشمرد.

وی گفت: تعداد ۵۲۱ نفر بیمار نیز در جزیره کیش در قرنطینه فعال هستند و این رقمی بی سابقه بوده و احتمال بروز تلفات به دلیل بسیاری از فاکتور‌ها به ویژه غلبه بار بیماری بر سیستم بهداشت و درمان وجود دارد و می‌تواند موجب شکستن خط تاب آوری کادر درمان در بیمارستان و مرکز توسعه سلامت این منطقه آزاد شود.

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش، تعداد بیماران بستری نسبت به پیک چهارم ۴ برابر افزایش داشته و وضعیت در جزیره بحرانی است.

وی، تعداد بیمار بستری در ۲ هفته گذشته در بیمارستان کیش را ۷۴ نفر اعلام کرد که موجب تغییر وضعیت جزیره به قرمز پررنگ شده است.

دکتر رضانیا افزود: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است و تا کنون نیز ۳ هزار نفر از جمعیت کیش واکسینه شده اند.

در چهل و دومین جلسه از ستاد ملی اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا مقرر شد تا از بین مصلای بزرگ کیش، تالار شهر، سالن خلیج فارس و یا یکی از سالن‌های ورزشی مرکز ورزش و تفریحات سالم، مکانی با هدف افزایش سرعت واکسیناسیون انتخاب شود و با هماهنگی نیرو‌های هلال احمر، کادر درمان، کارکنان مرکز توسعه سلامت کیش و همراهی نیرو‌های بسیج این امر مهم به مرحله عمل درآید.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.