روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 46662
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 19 آذر 1402 - 16:28 | | ارسال توسط :

پوتین: تلاش غرب برای نابودی روسیه محکوم به شکست است

رئیس‌جمهور روسیه امروز یکشنبه گفت، غرب در تلاش است تا روسیه را «در هم بشکند» اما هرگز موفق نخواهد شد.
پوتین: تلاش غرب برای نابودی روسیه محکوم به شکست است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی رویداد «قهرمانان فدراسیون روسیه» در کرملین اظهار کرد: ما در وهله اول در موقعیت دونباس دخالت نکردیم. فکر می‌کردیم اوضاع تا حدی آرام خواهد گرفت. اما خیر؛ سپس مجبور شدیم به مردم کمک کنیم و به توافق‌های مینسک رسیدیم.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این رویداد که سنت و آیینی دیرینه و قدیمی در روسیه محسوب می‌شود، در تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در کاخ کرملین برگزار و قسمتی از سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور توسط «پاول زاروبیان» خبرنگار سرشناس روسی در پیام‌رسان تلگرام منتشر شد.

ولادیمیر پوتین در ادامه سخنانش با اشاره به توافق‌های مینسک افزود: ما همچنان آماده اجرای آن‌ها هستیم. ما برای آن زحمت کشیدیم. اما صدراعظم سابق آلمان و رئیس‌جمهور سابق فرانسه علنا گفتند که «ما فکر نمی‌کنیم که آن‌ توافق‌ها را اجرا کنیم. ما آن‌ها را صرفا برای آماده‌سازی اوکراین نسبت به اقدامات نظامی امضا می‌کنیم.»

وی تاکید کرد: این همان تلاشی است که روسیه را تضعیف کنند و این کشور را در هم بکوبند؛ اما آن‌ها هرگز موفق نخواهند شد و تلاش غرب برای نابودی روسیه محکوم به شکست است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه در اوایل سال میلادی جاری اعتراف کردند که معاهده مینسک ۲ تنها یک «نمایش» بود که به اوکراین فرصت تقویت قوای نظامی‌اش را داد.

رئیس جمهور روسیه گفت که صنعت دفاعی کشورش در حال رشد است، در حالی که اوکراین در حال اتمام منابعی است که برای آینده هر کشوری حیاتی هستند.

پوتین گفت: آنها در حال تمام کردن منابع هستند، آنها هیچ پایگاهی برای خودشان ندارند. وقتی نه پایگاهی از خودشان وجود دارد، نه ایدئولوژی خودشان، نه صنعت خودشان، نه پولی از خودشان، نه چیزی از خودشان، پس هیچ آینده ای وجود ندارد. در حالیکه ما همه آنها را داریم.

او افزود: اگرچه روسیه در حال تقویت صنعت دفاعی خود است، اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.