روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 3901
  پرینتخانه » اقتصادی, بین الملل تاریخ انتشار : 17 تیر 1399 - 13:22 | | ارسال توسط :
سازمان بین‌المللی کار

کرونا معادل ۴۰۰ میلیون فرصت شغلی در جهان را از بین می‌برد

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد که به خاطر شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری معادل 400 میلیون فرصت شغلی در جهان از بین رفته است.
کرونا معادل ۴۰۰ میلیون فرصت شغلی در جهان را از بین می‌برد

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد که به خاطر شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری معادل ۴۰۰ میلیون فرصت شغلی در جهان از بین رفته است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از فارس، سازمان بین‌المللی کار، که زیرمجموعه سازمان ملل به شمار می‌رود اعلام کرد انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به خاطر همه گیری ویروس کرونا، ساعات کاری در جهان ۱۴ درصد کاهش یابد.

این میزان کاهش ساعات کاری معادل از دست رفتن ۴۰۰ میلیون فرصت شغلی بر مبنای هر هفته ۴۸ ساعت کاری است.

این سازمان پیشتر برای سه ماهه دوم سال جاری کاهش ۱۰٫۷ درصدی معادل ۳۰۵ میلیون فرصت شغلی را پیش‌بینی کرده بود.

بنا به گزارش این سازمان کشورهای قاره آمریکا بیشترین تاثیر منفی را در حوزه اشتغال از شیوع کرونا گرفته و انتظار می‌رود ۱۸٫۳ درصد از ساعات کاری در این کشورها معادل ۷۰ میلیون فرصت شغلی تمام وقت از بین برود.

در گزارش سازمان بین‌المللی کار آمده است عوامل مختلفی بر از دست رفتن فرصت‌های شغلی وجود دارد که از جمله آنها کاهش ساعات کاری کارگران، مرخصی اجباری یا اخراج موقت به همراه افزایش بیکاری و عدم اشتغال هستند.

این زیر مجموعه سازمان ملل برای بهبود اوضاع اشتغال در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ چند سناریو را پیش‌بینی کرده است.

در یکی از سناریوها، این سازمان پیش بینی کاهش ۴٫۹ درصدی ساعات کاری معادل ۱۴۰ میلیون فرصت شغلی را نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ دارد. این سناریو بر فرض اینکه محدودیت‌های کرونایی در کشورها از بین رفته و بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه مصرف و سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد طراحی شده است.

سناریوی بدبینانه هم پیش‌بینی می‌کند که شاهد از دست رفتن ۱۱٫۹ درصد ساعات کاری معادل ۳۴۰ میلیون فرصت شغلی باشیم که فرض این سناریو هم شکل‌گیری موج دوم شیوع کرونا و بازگشت محدودیت‌های کرونایی و در نتیجه روندکند بهبود اوضاع اقتصادی است.

گای رایدر، دبیرکل سازمان بین‌المللی کار می‌گوید تصمیماتی که ما در شرایط کنونی می‌گیریم طی سال‌های آینده و حتی برای پس از سال ۲۰۳۰ اثرگذار خواهند بود. اگر ما می‌خواهیم اوضاع‌مان بهتر از زمانی که کرونا شروع شود بشود باید تلاش‌مان را دو چندان کنیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : فارس
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.