روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 49785
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1403 - 16:49 | | ارسال توسط :

۲ پایگاه سلامت جدید در کیش افتتاح شد

مدیر اجتماعی، بهداشت و درمان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افتتاح ۲ مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت جدید در این جزیره گفت: طرح سلامت خانواده، طرحی مترقی در ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی است.
۲ پایگاه سلامت جدید در کیش افتتاح شد

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«سعید زاهدی» در مراسم افتتاح مراکز خدمات جامع و پایگاه سلامت کیش با بیان اینکه این مراکز با محوریت سلامت مادر و کودک به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: اجرای طرح سلامت پایدار از جمله طرح‌هایی است که در دبیرخانه شورای سلامت مورد تاکید قرار گفته است.

وی ادامه داد: پایگاه سلامت خانواده در مهستان با محوریت مادر و کودک در راستای اجرای طرح سلامت پایدار با مشارکت مرکز بهداشت کیش و امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش به هدف خدمات رسانی به خانواده ها راه اندازی شده است.

زاهدی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز خدمات جامع سلامت فارابی در مرکز جزیره، بیان کرد: تشخیص به موقع بیماری‌ها از عوامل مهم درمان است که با راه اندازی این مرکز خانواده‌ها می‌توانند خدمات پایش سلامت را دریافت کنند.

«اسدالله احمدی» رییس مرکز بهداشت جزیره کیش نیز در این آیین با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت ایجاد یک حلقه سلامت برای هر ایرانی است، گفت: به ازاء هر سه هزار نفر یک تیم مراقب سلامت در مراکز بهداشت به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند.

وی افزود: در این مراکز خدمات سطح یک اعم از واکسیناسیون، مراقبت از مادران و کودکان، نظارت بر تامین آب آشامیدنی، پایش بیماری های واگیردار و غیر واگیر به مردم ارائه می‌شود.

احمدی با تقدیر از حساسیت سازمان منطقه آزاد کیش در تامین سلامت و بهداشت کیشوندان، این رویه را یک رویکرد مثبت برشمرد و اظهار کرد: این میزان مشارکت برای نقش آفرینی در سلامت مردم بی نظیر است؛ در تلاشیم تا ۲ پایگاه جدید دیگر در منطقه نوبنیاد وشهرک صدف ایجاد شد.

در مرکز سلامت جامع فارابی که در مجتمع ویلاهای فردوس افتتاح شده است شهروندان می‌توانند خدمات سلامت را با حضور ۲ پزشک، ۶ مراقب سلامت و ماما در واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش دریافت کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.