روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 17276
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1400 - 17:11 | | ارسال توسط :

۴۸ شهید و ۳۰۴ زخمی در حملات رژیم اشغالگر به غزه/ وزارت بهداشت: ۴۳ درصد قربانیان زن و کودک هستند

منابع فلسطینی از ادامه بمباران مناطق مسکونی در غزه خبر دادند. وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که بیشتر شهدای حملات رژیم صهیونستی زن و کودک هستند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات علیه نواحی مختلف غزه که طبق اعلام ارتش این رژیم شدیدترین و خشونت آمیزترین حملات از آغاز تجاوز به غزه محسوب می‌شود مناطق مسکونی در این باریکه را هدف گرفتند.

به گفته منابع این جنگنده‌ها امروز چهارشنبه برج مسکونی “السعاده” در تل الهوی در مرکز غزه را بمباران کردند.

ساعاتی قبل نیز برج الجوهره در مرکز غزه با ۷ موشک هدف قرار گرفت که منجر به فروریختن آن شد.

این برج ۱۶ طبقه دومین برج غزه بود که توسط اسرائیل هدفگیری شد و پیش از حمله ساکنان آن تخلیه شده بودند.

این برج شامل دفاتر مطبوعاتی و شرکت های رسانه ای و فنی از جمله دفتر شبکه فلسطینی الکوفیه بود.

شب گذشته نیز برج مسکونی و ۱۳ طبقه “هنادی” در غرب غزه بمباران شد.

همچنین وزارت آموزش غزه اعلام کرد شمار زیادی از مدارس دولتی و خصوصی و نهادهای امدادرسان هدف حمله قرار گرفتند.

این وزارتخانه اعلان کرد که تا بعد از ظهر روز سه شنبه ۵ مدرسه دولتی و یک مجتمع آموزشی و نهادهای آموزشی وابسته به آنروا تخریب شدند.

خبرگزاری معا نیز اعلام کرد ارتش اسرائیل سه شنبه شب یک مهدکودک را نیز هدف گرفت که در این حملات به مراکز آموزشی ۹ تن از جمله ۳ دانش آموز یک مدرسه راهنمایی در شمال غزه نیز در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، منابع اسرائیلی از دستور ارتش این رژیم برای گسترش دامنه حملات به غزه خبر دادند. این عملیات از روزهای گذشته آغاز شده و از دوشنبه شدت گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بانک اهدافش در غزه ر ا مشخص و تهدید به حملات علیه اهداف بزرگتر کرد.

ارتش این رژیم درباره عملیات نظامی‌اش در غزه اعلام کرد: ما ۵۰۰ هدف در نوار غزه را بمباران کرده و نیز حملات بسیار گسترده‌ای را علیه حماس انجام دادیم. ما پنج گروه اهداف را مورد حمله قرار می‌دهیم که عبارتند از:گروه اول ساختمان‌های چندطبقه‌ای که “سازمان‌های تروریستی” از آن استفاده می‌کنند. گروه دوم اهداف و مراکز زیرزمینی. گروه سوم رهبران ارشد حماس که شب گذشته در عملیات مشترکی با شاباک تعدادی از فعالان ارشد سازمان اطلاعات نظامی حماس از جمله حسن القهوجی و معاونش وائل عیسی و مروان عیسی، برادر فرمانده شاخه نظامی حماس “کشته” شدند. گروه چهارم پرتابگرهای زیر زمینی. گروه پنجم منازل رهبرانی که به زیرزمین فرار کرده‌اند. منازل مسئولان ارشد شاخه نظامی حماس از جمله بسام عیسی، فرمانده گردان غزه، رافع سلامه، فرمانده گردان خان یونس و محمد یازووی، فرمانده اطلاعات نظامی هدف قرار گرفتند.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: از آغاز عملیات حدود ۵۰۰ هدف مورد حمله قرار گرفت. ۸۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد. ۲۰۰ مورد آن در داخل نوار غزه سقوط کرد.

همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که حملات آتی به این اهداف بزرگتر خواهد بود.

به گفته منابع ارتش رژیم صهیونیستی امروز(چهارشنبه) حملات هوایی جدیدی را به غزه انجام داد.

ارتش اسرائیل مدعی شد منزل صلاح دهمان، از رهبران حماس، برج السوسی در خیابان الصناعه و ورزشگاه مازن فقها در محله تل الهوا در جنوب غزه را هدف قرار داده است.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی حملات رژیم صهیونیستی به ۴۸ تن از جمله ۱۴ کودک و سه زن رسید. همچنین ۳۰۴ فلسطینی در این حملات مجروح شدند.

این وزارتخانه گزارش داد، ۴۳٪ از قربانیان حمله اسرائیل به نوار غزه به دلیل هدف قرار دادن خانه های امن و محله های مسکونی کودکان و زنان هستند.

در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین با بالغ بر ۱۰۰۰ موشک تل‌آویو و شهرهای اراضی اشغالی را هدف گرفتند که این حملات شمار زیادی از شهرک‌نشینان را به پناهگاه‌ها کشاند.

این بزرگترین عملیات مقاومت فلسطین در نبرد با اشغالگران اسرائیلی است.

طبق اعلام الجزیره در پی حمله موشکی مقاومت به جیپ ارتش در شهرک های غلاف غزه یک نظامی صهیونیست کشته و دو تن زخمی شدند.

از سوی دیگر مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد ۵ فلسطینی از جمله یک کودک در جنین با گلوله زخمی شدند و نفر ششم نیز توسط یک جیپ نظامی زیر گرفته شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.