روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 10599
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, عمران و خدمات شهری تاریخ انتشار : 12 آذر 1399 - 7:08 | | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش خبرداد:

تم پارک سنتر کیش، تحولی در صنعت گردشگری جزیره مرجانی

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از احداث تم پارک سنتر کیش که می تواند تحولی در حوزه گردشگری جزیره کیش ایجاد کند خبرداد.
تم پارک سنتر کیش، تحولی در صنعت گردشگری جزیره مرجانی

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از احداث تم پارک سنتر کیش که می تواند تحولی در حوزه گردشگری جزیره کیش ایجاد کند خبرداد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، ابوالفضل طیبی با اشاره به اینکه ساختمان نماد موزه کیش از ابتدای ساخت در اختیار یک بخش خصوصی قرار گرفته بود که هیچ آورده ای برای جزیره نداشت افزود: این مجموعه پس از احداث در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود که بهره برداری مناسبی از آن صورت نمی گرفت به همین منظور و در راستای صیانت از سرمایه های مردمی جزیره کیش، از حیطه اختیار این بخش خارج شد تا به یک فضای گردشگری جذاب ودلپذیر برای گردشگران و ساکنان جزیره تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروزه تم پارک ها در دنیا یکی از جاذبه های مهم گردشگری است و توانسته است گردشگران بسیاری را جذب کند افزود: ایجاد فضاهای گردشگری روز و مدرن می تواند تاثیر بسزایی در رونق گردشگری منطقه داشته باشد.

طیبی با بیان اینکه مجموعه نماد موزه خلیج فارس با هزینه و ارزش ریالی بسیار بالایی احداث شده و عدم استفاده صحیح از آن در سال های گذشته موجب به هدر رفتن این سرمایه مردمی شده بود افزود: با ایجاد تم پارک سنتر کیش که از بخش های متنوع و به روز و جذابی برخوردار است این مجموعه ارزشمند به یک زون گردشگری جدید در جزیره تبدیل خواهد شد.

وی همچنین به ساخت باغ ایران زمین در اطراف این مجموعه اشاره کرد و افزود: اراضی اطراف این مجموعه نیز طی ماه های آینده به باغ ایران زمین تبدیل خواهد شد و هم اکنون طرح مطالعاتی آن توسط مشاور در حال بررسی است و پس از نهایی شدن مطالعات فاز عملیاتی آن آغاز خواهد شد تا در کنار تم پارک فضای اطراف نیز به یک جاذبه دلپذیر گردشگری تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش در رابطه با زمان بندی اجرای طرح نیز تشریح کرد: قرار بود که کل مجموعه در دو فاز و تا پایان سال به اتمام برسد که متاسفانه به دلیل تاخیر در تخلیه محل توسط تیم قبلی، شاهد تاخیر در پایان عملیات اجرایی خواهیم بود و در این راستا فاز اول طرح تا شب عید و فاز دوم تا خرداد ماه ۱۴۰۰به پایان رسیده و تحویل می شود.

وی با بیان اینکه این تم پارک در نوع خود کم نظیر است اظهار داشت: با توجه به دست یابی به درآمدهای پایدار و پرهیز از خام فروشی زمین ها در جزیره کیش که یکی از سیاست های سازمان منطقه آزاد کیش است در مشارکت با یک مشاور توانمند در حوزه فعالیت های گردشگری این مجموعه به یک تم پارک تبدیل شده و به صورت مشارکت با بخش خصوصی اجرایی می شود.

طیبی با تاکید بر اینکه این تم پارک در ایران و شاید خاورمیانه بی نظیر خواهد بود افزود: جزیره کیش دارای ظرفیت های بسیاری است که مغفول مانده است و ما با تلاش در بهره گیری از این فرصت ها باید با وسعت نگاه در داشته ها، زیرساخت های فرهنگی، گردشگری و آموزشی را توسعه بخشیم.

علی محمد گلستانی فرد مدیرعامل شرکت گردشگری پارس گستران ژرف و مشاور طرح نیز در گفتگو با خبرنگاران به سابقه ۱۸ ساله این شرکت در ایجاد تم پارک های مختلف اشاره کرد و افزود: ایجاد ۴ مجموعه تم پارک و گردشگری در پایتخت با به روزترین و جذاب ترین امکانات که در نوع خود کم نظیر است از نمونه فعالیت های این شرکت است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت جزیره کیش و احساس مسئولیت و رسالت در توقیت حوزه گردشگری اقدام به مشارکت در ایجاد این تم پارک با سازمان منطقه آزاد کیش کردیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا از به روزترین یافته های علمی و هنری در این پروژه استفاده کنیم.

گلستانی با بیان اینکه در این طرح از تیم های جوان و خوش فکر داخلی بهره گیری می شود افزود: در این طرح تمامی یافته های روز دنیا در حوزه گردشگری و تفریحات با استفاده از برترین دانش علمی و ظرافت های هنری جوانان خوش فکر داخلی تلفیق شده و مجموعه ای بی نظیر در سطح کشور و حتی خاورمیانه را ایجاد خواهیم کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در این طرح از جذابیت های بومی و منطقه ای کیش، در طرح و زمینه کلی کار استفاده شده  و همچنین یک بخش نیز مختص خلیج فارس و جزیره دیده شده است.

تم پارک سنتر کیش، فضایی چند منظوره با کاربری های گردشگری، تفریحی ، هنری و فرهنگی (موزه)و کارگاههای آموزشی همراه با فضاهای رفاهی عمومی  است.

پارک‌های موضوعی به عنوان جدیدترین روش تلفیق گردشگری ، تفریح و آموزش در کشورهای مختلف شناخته می‌شوندمجموعه گردشگری تم پارک سنتر کیش” ، پروژه‌ای نوین است که توسط سازمان منطقه آزاد کیش و با همت شرکت عمران ، آب و خدمات و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، به عنوان یکی از جدیدترین، پیشرفته‌ترین و در عین حال جذاب ترین مجموعه های گردشگری تفریحی که تاکنون در ایران اجرا شده است در مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ مترمربع در ساختمان نماد کیش ، اجرا و راه اندازی خواهد شد

این پروژه بزرگ شامل سه مجموعه منحصر بفرد خواهد بود . اولین مجموعه، مجیک پارک یا پارک جادویی است که بزرگترین تم پارک خطای دید در منطقه خاورمیانه خواهد بود. در این مجموعه  بیش از ۱۰۰اثر شاخص در حوزه های مختلفی نظیر آثار سه بعدی ، دنیای بینهایت ، خانه وارونه،  دنیای جاذبه، آثار شاخص خطای دید، دنیای بلک لایت و دهها آثار مختلف دیگر خواهد بود که از لحاظ تنوع آثار، این تم پارک در ردیف ۵ موزه تراز اول جهان قرار خواهد گرفت

مجموعه دوم در تم پارک سنتر کیش ، بزرگترین ژوراسیک ورلد و دراگون پارک سرپوشیده در منطقه خواهد بود که شامل تنوع زیادی از دایناسورهای متحرک همراه با تم های اختصاصی و نیز انواع اژدها در ابعاد بزرگ و باافکت های بی نظیر است که برای اولین بار در خاورمیانه ساخته می شود

مجموعه سوم هم موزه هنری با رویکرد جزیره زیبای کیش، کارگاه آموزشی و آمفی تئاتر حرفه ای است که دارای برنامه های بسیار جذاب و در عین حال آموزنده برای همه اعضای خانواده میباشد

در کنار بخشهای  اصلی تم پارک سنتر کیش ، بخش‌های متنوعی نظیر فروشگاه ، کافه و رستوران ، فروشگاه های تخصصی عکاسی و محصولات مرتبط ، فضاهای عمومی نظیر سالن انتظار و نظایر آن در حال ساخت و اجرا هستند تا این مجموعه کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی احداث شود

در طراحی و ساخت این پروژه بزرگ بیش از یکصد نفر از چندین کارگروه تخصصی، نظیر  کارگروه تخصصی طراحان خلاق و جوان ایرانی،  کارگروه تخصصی مهندسان معماری و عمران، کارگروه فنی ، کارگروه متخصصان حوزه خطای دید ، موسیقی و گرافیک،کارگروه متخصصان حوزه عصر ژوراسیک  در کنار مشاوران و کمپانی‌های مطرح و صاحب برند بین‌المللی، استفاده شده است

 تمامی مراحل مطالعات و طراحی پروژه ، و ساخت آثار طی یک پروسه بزرگ کاری یکساله و توسط انجام شده و پیش بینی می شود فاز اول پروژه در فروردین ماه و فاز دوم و نهایی پروژه در تیرماه افتتاح گردد

این پروژه فاخر یقینا اقدامی مهم در جهت توسعه گردشگری داخلی و بین المللی بوده و میتواند اوقات بسیار مفرح و جذابی را برای همه اعضای خانواده رقم بزند

پروژه در یک نگاه :

۱- مجموع کل متراژ فضاهای گردشگری (تم پارکها) : ۲۰۰۰ متر مربع (سه تم پارک)

۲- مجموع کل فضاهای هنری و فرهنگی (موزه و کارگاه آموزشی) : ۷۰۰ متر مربع

۳- مجموع کل فضاهای جنبی رفاهی (سالن انتظار،کافه،نمازخانه، سرویس های بهداشتی و…) : ۸۰۰ متر مربع

 مخاطب پروژه : تمامی اعضای خانواده از کودکان و نوجوانان تا جوانان و بزرگسالان و حتی سالمندان عزیز

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.