روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 10596
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 12 آذر 1399 - 7:03 | | ارسال توسط :

لاشه دومین نهنگ در آب های کیش به گل نشست

پس از دو هفته از خبر ورود لاشه یک نهنگ به نزدیکی های ساحل مارینا، روز گذشته لاشه دومین نهنگ نیز به آب های کیش رسید.
لاشه دومین نهنگ در آب های کیش به گل نشست

پس از دو هفته از خبر ورود لاشه یک نهنگ به نزدیکی های ساحل مارینا، روز گذشته لاشه دومین نهنگ نیز به آب های کیش رسید.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حدود دو هفته پیش بود که خبرنگاران جزیره کیش از ورود لاشه یک نهنگ به آب های کیش خبردار شدند و عکس ها و گزارش های خبری و تصویری بسیاری در داخل و خارج از کشور از این اتفاق به روی خروجی روزنامه ها و خبرگزاری ها رفت اما تا به امروز علت دقیق مرگ نهنگ اول مشخص نشده است و در بازه زمانی دو هفته ای پس از مشاهده نخستین لاشه نهنگ، روز گذشته لاشه دومین نهنگ نیزدر ساحل مارینا مشاهده شد.

لاشه نهنگ اول توسط مسئولان از آب بیرون کشیده و در همان نزدیکی دفن شده و گفته شد که اسکلت نهنگ پس از متلاشی شدن لاشه به موزه انتقال خواهد یافت.

اما در مورد لاشه دومین نهنگ گویا قرار است تا نمونه برداری هایی صورت گرفته و برای کشف علت مرگ نهنگ، مطالعاتی در این حوزه صورت پذیرد.

بنابر آنچه تصور میشود، شاید آلودگی دریا، تصادف با کشتی یا گیر کردن در تور ماهیگیران علتت مرگ این گونه از نهنگ ها باشد که در این خصوص نیز این مسئله به ذهن متبادر می شود که چرا پیش از این، شاهد چنین رویدادهایی نبودیم و چرا لاشه نهنگ هایی که دچار این اتفاق می شوند به آب های جزیره کیش می رسد؟ آیا این اتفاق در نزدیکی سواحل کیش روی می دهد یا جزر و مد و موج های دریا موجب می شود که لاشه نهنگ ها وارد آب های کیش شود؟

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.