روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 8750
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, عمران و خدمات شهری تاریخ انتشار : 27 مهر 1399 - 8:38 | | ارسال توسط :

آیین داوری سمپوزیوم ماشه با حضورهنرمندان برگزار شد

آیین داوری طرح های سمپوزیوم ماشه با هدف بهسازی آثار باقی مانده از ماشه با حضور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش و هنرمندان مجسمه ساز کشورمان برگزار شد.
آیین داوری سمپوزیوم ماشه با حضورهنرمندان برگزار شد

آیین داوری طرح های سمپوزیوم ماشه با هدف بهسازی آثار باقی مانده از ماشه با حضور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش و هنرمندان مجسمه ساز کشورمان برگزار شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، سمپوزیوم ایده طراحی ماشه در تیرماه سال جاری با با برگزاری نشستی در شرکت عمران، آب و خدمات کیش کار خودرا آغاز کرد.

در این نشست جمعی از هنرمندان مجسمه ساز کشورمان با حضور ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش ومعاونان و مدیران حوزه های شهری و فنی و عمرانی شرکت در خصوص خلق اثری فاخر در منطقه ماشه که به لحاظ فرهنگی وتاریخی از نقاط ارزشمند جزیره کیش است به بحث وتبادل نظر پرداختند.

پس از این نشست و بازدید هنرمندان از جزیره کیش و منطقه ماشه، هنرمندان در فرصتی دوماهه به خلق ایده های خود پرداختند که ضمن تناسب با شرایط اقلیمی جزیره کیش متناسب با ماهیت گردشگری این منطقه آزاد کشور نیز باشد.

 این ایده ها در روزهای  ۲۶ و۲۷ مهر در گردهمایی هنرمندان در جزیره کیش که با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت عمران، آب و خدمات کیش، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ومدیر بازرسی وپاسخگویی به شکایات سازمان در حال برگزاریست ارائه و توسط داوران ارزیابی می شوند تا در پایان سه اثر برتر انتخاب و معرفی شوند.

در این مراسم ابوالفضل طیبی با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد از المانهای جزیره بازسازی وبهسازی شده اند گفت: در کنار رسیدگی به المانهای جزیره، ایجاد جاذبه های جدید شهری به عنوان یکی از برنامه های اصلی شرکت عمران، آب وخدمات کیش در مسیر تحول فضای شهری مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به سمپوزیوم هفت سنگ به عنوان یکی از برنامه های دستیابی به تحول در فضای شهری کیش اظهار داشت: سمپوزیوم هفت سنگ که در هفته گذشته به پایان رسید رویدادی هنری با نتیجه درخشان بود که طی آن هنرمندان با کمترین هزینه آثار ارزشمندی برای جزیره کیش خلق کردند و دیدن این آثار در طول سالیان سال هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد.

طیبی افزود: سمپوزیوم ایده ماشه به لحاظ موقعیت تاریخی منطقه ماشه از اهمیت بسیار زیادی برای جزیره کیش برخوردار است و بعد فرهنگی و مذهبی این منطقه به دلیل وجود مسجد ماشه که مامن مناجات صیادان و ساکنان کیش بوده و دارای قدمت بسیاری است مارا برآن داشت تا در این منطقه اثری فاخر توسط هنرمندان خوب مجسمه ساز کشور ساخته شود.

وی تصریح کرد: ایده هایی که در این سمپوزیوم ارائه شده به لحاظ هنری و زیبایی آثار شاخصی هستند که بیانگر حساسیت ونگاه ویژه شرکت عمران، آب و خدمات کیش به حفظ و تقویت جاذبه های تاریخی بر بستر هنرفاخر در این جزیره است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در ادامه به تلاشهای این شرکت در طرح آزادسازی سواحل اشاره و تاکید کرد : علاوه بر تحول در فضای شهری، اجرای همزمان طرح مدیریت و آزادسازی سواحل کیش اگرچه کار بسیار دشواری بود اما به همت تیم پرتلاش این شرکت سرمایه ای با ارزش بسیار زیاد به جزیره کیش وشهروندانش بازگشت و بیش از ۳۸۸ هزار مترمربع از سواحل کیش آزاد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

وی در پایان سخنانش از برگزاری نشست هایی مشترک بین فعالان هنر مجسمه سازی و هنرمندان با تیم های امورشهری و فنی وعمرانی شرکت عمران،آب و خدمات کیش به منظور ایجاد تنوع و توسعه در منظر شهری جزیره خبر داد.

گفتنی است در سمپوزیوم ایده ماشه ۱۳ هنرمند ۹ ایده ارائه کرده اند که توسط مجید ملانوروزی ، پوریا جهانشاد، مهردادایروانیان و حمید سوری داوری می شوند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.