روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 46261
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 آذر 1402 - 16:52 | | ارسال توسط :

اردوغان: باید محاصره غزه را بشکنیم/ خواهان انتقال بیماران به ترکیه هستیم

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بر عدم سکوت جهان اسلام در قبال جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
اردوغان: باید محاصره غزه را بشکنیم/ خواهان انتقال بیماران به ترکیه هستیم

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در این باره اظهار کرد: جهان اسلام نباید نسبت به اقدامات اسرائیل و اشغالگری آن سکوت کند؛ چراکه سقوط غزه به معنای آسیب جدی به اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام خواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وی گفت: شکستن محاصره غزه با گام‌ها و راهبردهای سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب امکان‌پذیر خواهد بود، نه تلاش یک یا دو کشور.

اردوغان افزود: جهان اسلام باید با اجرای توافقات صورت گرفته در اجلاس ریاض به صورت یکپارچه و مانند مشتی واحد اقدام کند. باید اسرائیل را وادار کنیم قوانین بین‌المللی را رعایت کند و پاسخگوی اقدامات خود باشد و ما باید محاصره غزه را بشکنیم.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد: تروریسم اشغالگرانه اسرائیل در غزه و سایر شهرهای فلسطین، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است و نمی‌توان در قبال آن ساکت ماند.

وی همچنین تصریح کرد: خواهان ادامه انتقال بیماران از غزه به کشورمان هستیم. ممکن است در اسرع وقت سفری به مصر داشته باشم؛ این مسئله دستور کار  اصلی گفت‌وگوهای ما در مصر خواهد بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت خارجه قطر صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تلاش‌های میانجی‌گری میان حماس و رژیم صهیونیستی منجر به دستیابی به یک توافق آتش‌بس بشردوستانه شد که آغاز آن ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.

وزارت خارجه قطر گفت:‌ این توافق شامل تبادل ۵۰ زن و کودک اسیر در غزه در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی توسط اسرائیل است.

در همین راستا، جنبش حماس نیز تاکید کرد که مفاد این توافق مطابق با چشم انداز مقاومت و عوامل تعیین کننده آن تنظیم شده و افزود که «دستانش برای دفاع از مردم و شکست متجاوزان روی ماشه خواهد ماند.»

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.