روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 29 June , 2024
امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ - 23 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50218
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1403 - 17:13 | | ارسال توسط :

اوجی: خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از تبریز تا ارومیه هفته آینده افتتاح می‌شود

وزیر نفت گفت: خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از تبریز تا ارومیه هفته آینده به طول ۲۲۰ کیلومتر افتتاح می شود.
اوجی: خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از تبریز تا ارومیه هفته آینده افتتاح می‌شود

«جواد اوجی» وزیر نفت امروز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خط لوله انتقال فراورده های نفتی از تبریز تا ارومیه هفته آینده به طول ۲۲۰ کیلومتر افتتاح می شود. با این اتفاق، فرآورده های نفتی مانند نفت گاز یا نفت کوره با خط لوله منتقل شده و مانع تردد کامیون های حامل فرآورده در این مسیر خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر هزار میلیارد تومان بار مالی ساخت این خط لوله بود، بیان کرد: همچنین در کیفی‌سازی پالایشگاه تبریز، تبدیل فرآورده‌های نفت گاز یا گازوئیل به «یورو پنج» آماده بهره‌برداری است.

به گفته اوجی روزانه ۵ میلیون لیتر تولید نفت گاز یورو پنج را خواهیم داشت که به بهبود محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک می‌کند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه این سومین پالایشگاهی است که کیفی‌سازی آن در دولت سیزدهم به ثمر رسیده است، خاطر نشان کرد: واحد بازیافت گوگرد در پالایشگاه تبریز نیز آماده بهره‌برداری است. 

اوجی گفت: سه پروژه در استان آذربایجان شرقی داریم که یکی همان خط لوله نفتی است. تا پایان امسال هزار کیلومتر خط لوله‌های فرآورده‌های نفتی را احداث و بهره‌برداری می‌کنیم که به کاهش ترافیک و تصادفات در جاده‌ها هم کمک می‌کند.

وزیر نفت درباره علت تحویل نشدن کارت سوخت برخی مالکان خودرو، اذعان کرد: قانون تکلیف کرده است که هموطنان باید عملیات سوخت‌گیری در جایگاه‌ها را از ۹۰ تا ۹۵ درصد با کارت سوخت شخصی خود انجام دهند.

اوجی درباره وضعیت تجهیز پمپ‌های بنزین در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به سامانه قاچاق سوخت، اظهار کرد: سامانه‌ای تنظیم شده و به شکل آزمایشی آغاز به کار خواهد کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.