روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 17263
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1400 - 13:21 | | ارسال توسط :

چرا مصر و اردن در برابر جنایات صهیونیست‌ها ساکتند؟

رئیس جمهور درجلسه هیئت دولت با بیان اینکه اشغالگران از ۷۳ سال پیش مردم فلسطین را آواره کرده اند، گفت: صهیونیست‌ها که کشتار می کنند با هیچ دینی ارتباطی ندارند.
چرا مصر و اردن در برابر جنایات صهیونیست‌ها ساکتند؟

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت، با ابراز تاسف از حادثه بسیار دلخراش و غیرقابل تحمل در افغانستان، گفت: واقعا این‌ها چه کسانی هستند که چنین جنایاتی مرتکب می‌شوند؟ این‌ها چه می‌گویند؟ افراط با انسان چه می‌کند؟ مسیر ناحق چطور وجدان، عقل و فهم انسان را زیرپای می‌گذارد؟
رئیس جمهور افزود: دختربچه‌هایی را که از مدرسه بیرون آمدند کشتند، کشتن این کودکان یعنی چه؟ می‌شود نام این افراد را مسلمان گذاشت؟ آنان اسلام را بدنام کرده اند.
وی جنایت اصلی را ناشی از مداخلات بیگانگان در افغانستان دانست و گفت: مردم عزیز و مسلمان افغانستان از روز نخست که شوروی سابق به آنان حمله کرد و مصادف با اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و امام هم به آنان اعتراض کردند یک شب و روز راحت ندارند مگر این ملت چه کرده اند؟ چرا این همه ظلم؟

رئیس جمهور با اشاره به تشکیل گروهک‌های نیابتی از جانب قدرت‌ها و جنایات آنان در منطقه، تصریح کرد: اصلا دیگر نیازی به جنایت رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب نیست، زیرا گروهک‌هایی درست کردند که این کشتار‌ها را انجام می‌دهند.
آقای روحانی افزود: در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن و کشور‌های آفریقایی هر جا در کشور‌های اطراف، خونریزی می‌بینیم چرا چنین است؟ افرادی که هیچ نسبتی با اسلام، جهاد و قرآن ندارند خود را به عنوان مبارز و مجاهد معرفی می‌کنند و در پی امارت و خلافت اسلامی مدعی اجرای احکام خدا هستند.
رئیس جمهور تاکید کرد: خدا نیامرزد کسانی را که در دنیای اسلام تندروی راه انداختند، لعنت خدا بر آنان؛ تا روزی که تندروی هست همین است، راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم.
آقای روحانی گفت: اگر می‌گوییم امت پیامبریم باید امت وسط و میانه باشیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی صحبت‌ها و مصاحبه‌ها چقدر تندروی، افراط و تفریط و دروغ می‌بینیم و می‌شنویم، چرا این کار را می‌کنیم؟ افراط در پایان، دامن خود ما را هم می‌گیرد و کسانی که تندروی می‌کنند خودشان هم در این آتش خواهند سوخت.
آقای روحانی گفت: طبق آیات قرآن کریم یکی از فتنه‌هایی که دامنگیر همگان می‌شود افراط گری است که این همه مصیبت ایجاد کرده است.
رئیس جمهور در پایان این بخش از اظهاراتش به ملت و دولت افغانستان بابت وقوع حادثه تروریستی بسیار دردناک، غیرقابل تحمل و غیرقابل باور اخیر در این کشور تسلیت گفت.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.