روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 1915
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1399 - 19:50 | | ارسال توسط :
معاون اقتصادی سازمان منطقه ازاد کیش خبرداد:

ایجاد ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید در جزیره کیش

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح اقدامات موثر در روند فعالیت های اقتصادی در جزیره کیش از ایجاد 1300 فرصت شغلی جدید درجزیره کیش خبرداد.
ایجاد ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید در جزیره کیش

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح اقدامات موثر در روند فعالیت های اقتصادی در جزیره کیش از ایجاد ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید درجزیره کیش خبرداد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، علی مقدس زاده، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در ویژه برنامه ماه همدلی که شب گذشته از شبکه کیش پخش شد با اشاره به بخشی از اقدامات برجسته صورت پذیرفته در کیش در ایام کرونا که به الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شد اظهار کرد: اقداماتی که در جزیره کیش در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با تشکیل ستاد مقابله با کرونا و شورای سلامت طراحی و اجرا شد توانست به الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.

وی کاهش پروازها به جزیره کیش و ممنوعیت ورود مسافران که از ۱۵ اسفند در جزیره کیش کلید خورد، تعطیلی مراکز تجاری با همکاری بخش خصوصی، اعلام عدم پذیرش مسافر از سوی هتل ها، ایجاد کمپین های تامین تجهیزات پزشکی و داروهای ضروری مورد نیاز کادر درمان با همت بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش ظرفیت بیمارستان جزیره کیش تا ۲۵۰ درصد از جمله اقداماتی برشمرد که با تصویب شورای سلامت در جزیره کیش پیش از دیگر شهرهاا صورت گرفت.

مقدس زاده با بیان اینکه در کشور در ابتدا مسیر مدیریت به طور صحیح انتخاب نشد ادامه داد: در سطح کلان حاکمیتی کشور اقدامات و مدیریت بحران کرونا به وزارت بهداشت سپرده شد که با فشار کار و مسئولیتی که بر عهده این وزارت خانه قرار داشت مسیر درست نبود اما در جزیره کیش مدیریت در بخش حاکمیتی قرار داشت و با تشکیل ستاد مدیریت بحران و شورای سلامت و نظارت کامل بر اجرای طرح ها و مصوبات شورا، کیش موفقیت بزرگی در پیشگیری و کنترل بیماری کسب کرد که به الگویی برای کشور بدل شد.

تشکیل ستاد اقتصادی مقابله با چالش های اقتصادی کرونا

تشکیل ستاد اقتصادی در دوران کرونا برای مقابله با چالش های اقتصادی که به دلیل شیوع بیماری درکشور به وجود آمده و کیش نیز از آن متاثر شده یکی از دیگر اقدامات موثر و مفید مدیریت کلان جزیره کیش است که مقدس زاده با اشاره به این موضوع افزود: بی تردید آثار اقتصادی ناشی از کرونا موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شده و ضرر و زیان های بسیاری را متوجه فعالان اقتصادی کرده که سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش برای کاهش این آثار اقدام به تشکیل ستاد اقتصادی مقابله با کرونا کرده است.

وی ادامه داد: در این ستاد کمیته های تشکیل شده است که مدیریت آن به فعالان اقتصادی هر صنف سپرده شده است و نظرات و پیشنهادات اصناف در قالب مصوبات پس از بحث و بررسی های لازم قابلیت اجرایی می یابد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد فرصت دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی برای فعالان اقتصادی حقیقی و ۲۴۰ میلیون تومانی برای فعالان اقتصادی حقوقی خبر داد و افزود: ایجاد زمینه دریافت وام ۵۰ میلیونی نیز برای فعالان اقتصادی که نیاز به دریافت تسهیلات دارند توسط سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری جامعه بازاریان و بانک های عامل فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به رعایت استانداردها و پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش افزود: با توجه به اینکه از ۲۵ اردیبهشت محدودیت ورود مسافران لغو شده است اما پروتکل های بهداشتی خاصی تنظیم شده است تا نگرانی های کیشوندان نسبت به ورود مسافران برطرف شود.

مقدس زاده تاکید کرد: براساس این پروتکل ها، آموزش  و اطلاع رسانی های لازم از ورود مسافران به هواپیما آغاز شده و پس از ورود به کیش نیز ادامه خواهد یافت.

آموزش نیروهای مردمی

وی با اشاره به فرهنگ بالای کیشوندان در رعایت اصول و قوانین به عنوان یک برند و آموزش ۱۰۰ نفر از نیروهای مردمی برای آموزش گردشگران و توصیه به رعایت اصول ایمنی اظهار کرد: کیشوندان با فرهنگ بالای خود همانگونه که در رانندگی به عنوان یک برند مطرح هستند در رعایت پروتکل های بهداشتی نیز این فرهنگ بالا را به نمایش گذاشته اند و بی تردید تذکرات لازم را با رویی خوش و نجابت خاص کیشوندی به گردشگران گوشزد خواهند کرد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از ورود دستگاه تست کرونا به جزیره کیش خبرداد و افزود: با ورود این دستگاه که تنها دو نمونه از آن در کشور وجود دارد که یکی در پایتخت و دیگری در جزیره کیش مستقر است می توان در مدت زمان ۳ ساعت مبتلایان به بیماری را شناسایی کرده و با انجام اقدامات ایمنی از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

وی همچنین با اشاره به ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی و کیشوندان افزود: با استفاده از بازار سرمایه در مسیر توانمند سازی جامعه کیش و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی و کیشوندان برآمده ایم تا کیش با اتصال به بازار سرمایه گام های بلندی در رشد و توسعه اقتصادی بردارد.

۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید خبر خوش معاونت اقتصادی سازمان

مقدس زاده در بخش دیگری از این گفتگو خبرهای خوشی نیز برای کیشوندان داشت.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۱ پروژه جدید در کیش که با سرمایه ای بالغ بر ۱۵۸۰ میلیارد تومان راه اندازی خواهد شد خاطرنشان کرد: با راه اندازی این پروژه ها بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید در کیش به وجود خواهد آمد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.