روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 8083
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, عمران و خدمات شهری تاریخ انتشار : 12 مهر 1399 - 7:15 | | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش خبرداد:

بسترسازی توسعه گردشگری با آزادسازی ۳۸۸ هکتار از سواحل کیش

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در حاشیه بازدید از طرح بازسازی سواحل آزادشده کیش از پروزه های خصوصی در جمع خبرنگاران بر گسترش فرصت های گردشگری کیش تاکید کرد.
بسترسازی توسعه گردشگری با آزادسازی ۳۸۸ هکتار از سواحل کیش

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در حاشیه بازدید از طرح بازسازی سواحل آزادشده کیش از پروزه های خصوصی در جمع خبرنگاران بر گسترش فرصت های گردشگری کیش تاکید کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، ابوالفضل طیبی در حاشیه بازدید از روند بازسازی سواحل آزاد شده از پروژه های بخش خصوصی در جمع خبرنگاران بر افزایش فرصت های گردشگری در جزیره کیش و امکان استفاده عموم از فضاهای آزاد شده در سواحل کیش تاکید و اظهار کرد: در طول سال های گذشته به دلایل مختلف این بخش ها توسط بخش خصوصی مورد استفاده اختصاصی قرار داشت که با همت و حمایت کامل دکتر مظفری و تلاش ها و پیگیری های همکاران در شرکت عمران  و خدمات و همراهی دستگاه های نظارتی آزادسازی سواحل اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه اسکله  ساحل سیمرغ و اسکله نیلوفر پس از آزادسازی در اختیار همکارن شرکت عمران و خدمات برای انجام تعمیرات و بازسازی قرار داده شده است افزود: اسکله سیمرغ در شرایط نامناسب و تخریب شده ای قرار داشت که در حال حاضر بازسازی آن در حال انجام است و با تلاش های همکاران ما در سه الی چهار ماه آتی قابل بهره برداری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران کیش با اشاره به سه موج شکن که در ساحل مارینا قرار داشته و بخش خصوصی با ایجاد فضای نگهبانی و بستن معابر آن از ورود افراد به شکل عمومی و استفاده از فضای ساحلی آن ممانعت کرده و به صورت ملک شخصی از آن بهره می برد افزود: در حال حاضر با گفتگو و تعامل های صورت گرفته و همکاری بخش خصوصی این سه موج شکن و فضای ساحلی در اختیار سازمان قرار داشته و برای استفاده عموم بهسازی می شود.

وی افزود: از سه موج شکن که در این بخش از سواحل جزیره قرار دارد موج شکن وسط بازسازی شده و در مرحله نورپردازی است و ظرف مدت زمان کوتاهی عملیات عمرانی آن به طور کامل به اتمام رسیده و به مدار گردشگری جزیره افزوده خواهد شد.

طیببی ادامه داد: دو موج شکن دیگر بنا بر اعلام همکاران در شرکت عمران در مدت زمان ۳ الی ۴ ماهه با پایان تعمیرات به فرصت های گردشگری کیش افزوده می شود.

وی با بیان اینکه در طرح آزاد سازی سواحل کیش تاکنون ۳۸۸ هکتار از فضاهای مسدود شده توسط پروژه های خصوصی آزادسازی شده است تاکید کرد: در طرح های یاد شده برخی سواحل آزاد شده که به فضای گردشگری و فضای سبز اضافه شده است و برخی خیابان ها و معابر که امکان عبور و استفاده از آن ها از عموم سلب شده بود با آزادسازی به محل استفاده عمومی تبدیل شده است.

این مقام مسئول در شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به اینکه بخش های دیگری از سواحل با طرح های مطالعاتی که در حال انجام است مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که غیرقانونی مورد تصرف پروژه های خصوصی قرار گرفته باشند آزاد شده ودر اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

وی انجام آزادسازی سواحل را تلاشی ماندگار برای نسل های آینده در جزیره کیش برشمرد و خاطر نشان کرد: فضاهای عمومی باید در اختیار تمام مردم قرار بگیرد و تفاوتی بین مردم برای استفاده از ظرفیت های گردشگری و سواحل کیش وجود ندارد ضمن اینکه ساخت و ساز و ایجاد حریم اختصاصی در فضای ۶۰ تا ۱۲۰ متری حریم دریا از نظر قانونی تخلف محسوب می شود.

بخشی از عملکرد شرکت عمران، آب و خدمات کیش

۱- در حوزه شهری و ساماندهی معابر وسواحل از منطقه سیمرغ تا ساحل کرانه:

۱۵۰ هزار مترمربع ساماندهی سواحل شرقی از سیمرغ تا مرجان 

۱۶۳ تن حمل ضایعات نخاله و آسفالت با لودر وکامیون از سواحل شرقی از سیمرغ تا مرجان 

حمل وجابجایی قطعات بتنی حجیم با جرثقیل ۶ سرویس از سواحل شرقی از سیمرغ تا مرجان 

۲۴۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع ساماندهی سواحل از اسکله تفریحی تا ساحل کرانه

حمل ضایعات گیاهی وهرس درختان ۱۶۰سرویس

حمل ضایعات نخاله و… با لودر وکامیون  89 سرویس

حمل وجابجایی قطعات بتنی  و حجیم با جرثقیل ۹ سرویس

رنگ آمیزی جداول ، سطوح فلزی وسیمانی،المان ها ومبلمان شهری / ترمیم و لکه گیری کفپوش بتنی/ ترمیم الوارهای اسکله مرجان واسکله تفریحی/ سیمانکاری، کاشی کاری، ساخت ونصب دوش و سرویس بهداشتی، زیرسازی پیاده روها، اجرای جدول/ تعمیر آلاچیق ها، نصب لاستیک جهت ایمن سازی پیست دوچرخه/ بازسازی ۲۲ المان سطح شهر / نصب ۳۲۰ چراغ پارکی/ اجرای نورپردازی با نصب ۹۵۰ چراغ/ اجرای هزار مترمربع نقاشی دیواری و سه بعدی/ انجام هرس ۱۲۴۲ اصله درخت/ علف زنی ۲۷۰۰مترمربع / کاشت ۲۶۴ اصله درخت در گذر هنرمندان، محوطه مسجد حضرت زینب و خدماتی گلدیس و واکاری ۳۵۰ اصله درخت دربلوار ایران /نصب ۱۵۸ چراغ خیابانی و پرژکتوری/ رفع خاموشی ۸۴ مسیر ومعبر شهری.

تصرف معابر، خیابان ها، سواحل و فضاهای عمومی که توسط برخی از پروژه های بخش خصوصی تخلف آشکاری است که در دوره های گذشته صورت گرفته است و به همت دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش و مدیران متولی در حوزه شهری در سازمان منطقه آزاد کیش آزاد سازی آن ها در حال انجام است؛ اما این سوال باقی است که؛

 این سواحل و معابر به چه دلیل و با چه رویکردی در زمان کدامیک از مدیران سازمان در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده است؟ و اگر این تخلف بدون اطلاع و خواست مدیران دوره های گذشته صورت گرفته چرا مدیران برای بازپس گیری حقوق مردمی و مطالبه بیت المال از تصرف کنندگان این اموال ملی اقدامی نکرده اند؟ و در این میان متولیان و نهادهای نظارتی چرا بی اطلاع بوده اند؟

.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.