روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 23964
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 03 آذر 1400 - 12:12 | | ارسال توسط :

بومیان کیش قدردان خدمات نیروی انتظامی هستند

امام جمعه اهل سنت کیش گفت: بومیان و جامعه صیادان این جزیره قدر دان خدمات ماموران نیروی انتظامی در تامین امنیت هستند.
بومیان کیش قدردان خدمات نیروی انتظامی هستند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا شیخ مستطاب یعقوب شمس روز چهارشنبه  با بیان اینکه نیروی انتظامی برای کشور منشا امنیت ،خیر و برکت است، افزود: ساکنان کیش به ویژه بومیان و صیادان امنیت کیش را مرهون تلاش های نیروهای فرماندهی انتظامی می‌دانند و معتقدیم که تلاش این نیرو موجب آرامش در عرصه های مختلف شده است.

وی با قدر دانی از خدمات فرماندهی انتظامی جزیره کیش در دستگیری صیادان غیر مجاز افزود: باور دارم این برخوردها با سودجویانی که از نقاط همجوار کیش به صورت غیر قانونی در آب ها و سواحل این جزیره اقدام به صید و صیادی می کنند دفاع از حقوق بومیان کیش است.

شیخ شمس یادآور شد: هم اکنون تعامل بسیار گسترده ای بین جامعه بومیان جزیره و فرماندهی و کارکنان انتظامی کیش وجود دارد و تلاش هر ۲ طرف برای رفع معضلات و مشکلات جزیره به نوعی وحدت رویه بین ساکنان این کیش است.

وی افزود: میزان رضایتمندی مردم از بحث امنیت و آرامش در جزیره کیش نشان تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی است و در این خصوص باید قدردان زحمات این نیروهای جان بر کف بود.

ماموران انتظامی و دریابانی فرماندهی انتظامی کیش امسال در عملیات های مختلف موق به دستگیری ۱۲۰ صیاد غیرمجاز از آبهای حاشیه این جزیره شدند و در این ارتباط  ۳۸ فروند لنج صیادی توقیف شده است.

ماهی گیری همواره یکی از مشاغل فراگیر ساکنان بومی این جزیره بوده و هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این جزیره به‌طور رسمی با ۴٠ لنج و بیش از ١٣٠ قایق به شغل ماهیگیری مشغول هستند.

حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش ۲۴ مایل مرز دریایی به مساحت ۴۵ کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.