روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 28326
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 08 فروردین 1401 - 14:49 | | ارسال توسط :

بیش از یک هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا در کیش انجام شد

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: کارشناسان این مرکز در ایام نوروز یک هزار و ۳۳۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی انجام دادند.
بیش از یک هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا در کیش انجام شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدرضا رضانیا روز دوشنبه با بیان اینکه هم اکنون ۶ تیم نظارتی ویژه نوروز در این جزیره فعال است افزود: این اعضای این تیم ها از از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی ۶ فروردین امسال ۶۶۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۶۷۹ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام داده اند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدها به ۱۹ مورد شکایات واصله از سوی کیشوندان و مسافران رسیدگی شده و ۲ مورد از تخلفات به علت به خطر انداختن سلامت عمومی به دادگاه معرفی شده است.

رضا نیا یادآور شد: همچنین در این مدت در قالب خدمات بهداشت محیط ۱۲ مورد کلر سنجی از آب استخرها، ۲۱۵ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی جزیره، ۹ مورد نمونه برداری از نان، ۶ مورد نمونه برداری از غذا و ۹مورد نمونه برداری از آب استخر انجام شده است.

وی اضافه کرد: تیم های نظارتی این جزیره در قالب طرح نوروزی متشکل از ۱۲ بازرس فعالیت خود رادر راستای ارتقای سطح سلامت جامعه، پیشگیری از چرخه انتقال کرونا، بهبود وضعیت بهداشت محیط، به ویژه رعایت اصول بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و کاهش نواقص بحرانی در صنوف تا ۱۵ فروردین ادامه می دهند.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: رستوران ها، اغذیه فروشی ها، هتل ها، فست‌فودها، نانوایی‌ها، بیرون‌برها و مراکز عمده ‌فروشی مواد غذایی از واحدهای مورد نظر پوشش این طرح است و رضانیا گفت: بر اساس این طرح، تمامی متصدیان و شاغلان در مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی و صنوف حساس، باید نسبت به دریافت کارت سلامت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این گروه ها موظفند پوشش نظارتی کامل را بر اماکن اقامتی و مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی به خصوص مراکز و اماکن حساس داشته باشند افزود: رعایت پروتکلهای بهداشتی ،استفاده از ماسک  و رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی و رعایت بهداشت عمومی و بهسازی محل از مهمترین نکات بهداشتی است که بازرسان بهداشتی به آن اهمیت می دهند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.