روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 42518
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 28 تیر 1402 - 15:57 | | ارسال توسط :

تاکید امام جمعه کیش بر نقش تربیتی هیئت‌های مذهبی

امام جمعه کیش گفت: گفتار و رفتار مسئولان هیئت‌های مذهبی باید متناسب با دستورات اهل بیت و قرآن باشد تا تبدیل به الگویی برای نوجوانان و جوانان شود.
تاکید امام جمعه کیش بر نقش تربیتی هیئت‌های مذهبی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در جلسه هم افزایی و هماهنگی هیات‌های مذهبی کیش و مسئولان شهری برای برگزاری مراسم ایام محرم و صفر گفت: نقش اجتماعی و تربیتی هیئت‌های مذهبی و مداحان بر کسی پوشیده نیست و هیات‌های مذهبی در کنار انجام مراسم عزاداری، باید توجه به اخلاق را مدنظر قرار دهند.

وی بر لزوم مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در تصمیم گیری‌ها و کار‌های اجرایی هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویت این دو ماه عظیم برای قشر نوجوان، جوان و اقشار مختلف مردم بیان شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با بیان اینکه محور و ملاک جلسات هیئت‌های عزاداری باید آموزه‌های قرآن، محبت اهل بیت و تقویت ارتباط با آنان باشد، افزود: هیدت‌های مذهبی در مراسم عزاداری به ولایت و ولایت پذیری به عنوان بهترین درس عاشورا، ارائه مطالب نو، مفید و به روز در سخنرانی ها، مداحی‌ها و رعایت سبک‌های سنتی و اصیل عزاداری و مداحی، برگزاری نشست‌های اعتقادی سیاسی و اجتماعی و کمک به محرومان توجه داشته باشند.

وی ترویج، تحکیم و تثبیت مسائل اعتقادی، جذب نوجوانان و جوانان در مراسم‌ها و برنامه ریزی درخصوص گسترش و تعمیم بصیرت در بین مردم، ارائه خدمات مناسب به عزاداران و حفظ امنیت و سلامت آنان را از دیگر وظایف هیئت‌های مذهبی برشمرد و بر انسجام، هماهنگی و همکاری بین هیئات تاکیدکرد.

امام جمعه کیش، افزود: هیئت‌ها مذهبی در پیروزی، حفظ و تقویت و استمرار انقلاب اسلامی نقش مهمی بر عهده داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با تقدیر از کمک‌ها و اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات و جوامع صنوف کیش در زمینه سازی برگزاری باشکوه مراسم عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: فضای شهری جزیره کیش متناسب با این ایام و برای برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در حال آماده شدن است.

وی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقش هیئت‌های مذهبی را در اجتماع بی بدیل دانست و تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی باید قوی، فعال، مردمی و تاثیر گذار باشند.

امام جمعه کیش با تاکید بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در برگزاری مجالس این ایام بر تحقق هدف جذب حداکثری تاکید کرد و افزود: از متولیان هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود بر این امر نظارت داشته باشند و عزاداری‌ها به گونه‌ای برگزار شود تا زیبنده جلسات سید الشهدا (ع) باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.