روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 21404
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 19 شهریور 1400 - 14:11 | | ارسال توسط :

تزریق واکسن در کیش از مرز ۲۷ هزار دُز گذشت

مسوول کمیته واکسیناسیون جزیره کیش گفت: تا کنون ۲۷ هزار و ۴۵۵ دُز واکسن به صورت تجمیعی مرحله اول و دوم بین کیشوندان تزریق شده است.
تزریق واکسن در کیش از مرز ۲۷ هزار دُز گذشت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مریم ستاریان روز جمعه اظهار داشت: این تعداد واکسن تزریق شده شامل ۱۹ هزار و ۴۵۵ دُز نوبت اول و هشت هزار و ۳۷ دُز نیز مرحله دوم است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته یک هزار و ۲۲۲ دُز واکسن نوبت اول و دوم تزریق شد که این تعداد رکورد تازه ای در عملکرد یک روز است افزود: هم اکنون تمام گروه های سنی بالا ۱۸ سال جزیره می توانند با مراجعه به سامانه سلامت نسبت به نوبت گیری خود ثبت نام کنند.

ستاریان اضافه کرد: کیشوندان می توانند برای نام نویسی به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و پس از نام نویسی و گرفتن نوبت منتظر دریافت پیامک باشند و هرچند اکنون ظرفیت سامانه بر اساس سهمیه واکسن تکمیل شده است اما مسوولان در حال جذب سهمیه جدید واکسن هستند.

وی یادآور شد: ساکنان جزیره کیش با توجه به شیوع ویروس کرونا از تجمع بدون دریافت پیامک و یا نوبت اعلامی به تالار شهر مراجعه نکنند و منتظر فرارسیدن نوبت و دریافت پیامک تزریق واکسن باشند.

بر اساس آخرین آمار سرشماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در این جزیره بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که طبق تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تمامی این افراد باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۸شهریور در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.