روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 31040
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 خرداد 1401 - 12:41 | | ارسال توسط :
خطیب‌زاده اعلام کرد

توصیه ایران به آلمان و فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه‌های سخنگویان وزارت خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج فارس واکنش نشان داد.
توصیه ایران به آلمان و فرانسه

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه های از روی دست یکدیگر کپی‌شده سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی های یونانی توقیف شده در خلیج فارس، اظهار داشت، ما صدور اینگونه بیانیه های یکطرفه و غیر قابل توجیه را که ظاهرا به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویا مردود می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود :به این کشورها توصیه می کنیم بجای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض های صورت گرفته توسط کشتی های یونانی، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند.

خطیب زاده تاکید کرد:متاسفانه این کشورها در حالی به اقدامات قانونی صورت گرفته در ایران معترض هستند که در قبال توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونانی و تخلیه محموله آن در اجرای فرامرزی قوانین و احکام  داخلی یک کشور دیگر است، سکوت اختیار می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: اینگونه مداخلات نامناسب در فرآیندهای مستقل قضایی کشورمان، هیچ کمکی به حل و فصل موضوعات نخواهد کرد،  لذا همانطور که به مقامات یونانی گفته ایم، مناسب است به جای تحرکات سیاسی و رسانه ای،  برای حل و فصل موضوعات از طریق راههای حقوقی و قضایی نزد مراجع ذیصلاح کشورمان اقدام شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.