روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 36889
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 05 دی 1401 - 15:46 | | ارسال توسط :

حفاظت از تنوع زیست دریایی کیش در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد است

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حفاظت از تنوع زیست دریایی این جزیره به عنوان یک مسوولیت اجتماعی و ماموریت حاکمیتی از اولویت های این سازمان است.
حفاظت از تنوع زیست دریایی کیش در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سعید پورزادی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی همایش شیلات، محیط زیست و حفاظت از گونه های دریایی اظهار کرد: عمل به مسوولیت های اجتماعی و ماموریت های حاکمیتی این سازمان در بحث های زیست محیطی، شیلاتی و آبزیان، حفاظت از تنوع زیستی دریایی جزیره به عنوان جذابیتی گردشگری یکی از اولویت های پیش روی این سازمان است.

وی با بیان اینکه غنای زیستی این جزیره با سلامت مرجان ها ارتباط تنگاتنگی داشته و در این راستا ساماندهی فعالیت های صیادی در جزیره از اهمیت خاصی پیدا می کند افزود: برای تحقق این اهداف، پایداری صیادی توسط بومیان، تقویت تعاونی صیادان جزیره، جلوگیری از صید غیرمجاز و حمایت از فعالیت های قانونی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی افزود: با توجه به اینکه صیادان بومی نیز مخالف صید بی رویه و موافق ساماندهی این مساله در آب های جزیره کیش هستند و برای تحقق این هدف تفاهم نامه ای با سازمان شیلات کشور در بخش های آموزشی و تجهیزاتی به امضا می رسد.

پورزادی یادآور شد: این ماموریت ها هم اکنون از سوی اداره های شیلات و محیط زیست جزیره در حال پیگیری است که به منظور تقویت حرکت ها در صدد هستیم همایش یک روزه علوم شیلاتی و غذاهای دریایی با عنوان ” همایش بزرگ شیلات، محیط زیست، حفاظت دریایی و نمایشگاه غذاهای دریایی” در این جزیره برگزار شود.

وی گفت: این همایش با محورهای گردشگری و آموزشی برگزار می شود که در بخش علمی به دنبال بررسی مشکلات آبزیان کیش با حضور کارشناسان و صاحب نظران بخش شیلات کشور برای رسیدن به یک هدف مشخص در خصوص حفط تنوع زیست دریایی جزیره هستیم.

وی یادآور شد: بخش جشنواره غذایی این همایش نیز با هداف معرفی تنوع غذاهای دریایی جزیره با همکاری بومیان و گردشگران انجام می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه از آمادگی این معاونت برای برگزاری این همایش یک روزه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این جزیره از ۳۰ بهمن تا چهارم اسفند میزبان جشنواره غذای ملل است پیشنهاد می شود این همایش همزمان با این جشنواره برگزار شود.

مرتضی رمضانی افزود: توسعه فرهنگ استفاده از غذاهای دریایی رویکرد هر ۲ رویداد است که می توان با قرار گرفتن کنار همدیگر این موضوع را تقویت کرد.

رییس اداره محیط زیست کیش گفت: این اقدام با همکاری اداره شیلات جزیره رنامه ریزی شده است و حضور مدیران کشور در آن می تواند فرصت بررسی مشکلات حوزه صیادی و شیلاتی جزیره را فراهم کند.

مریم محمدی افزود: همچنین می توانیم در این جشنواره از توان انجمن های مردم نهاد کشور که در حوزه شیلات به ویژه صیدهای غیرمجاز و ترال فعالیت دارند نیز در راستای کاهش این معضلات بهره ببریم.

حمید رضا بارگاهی رییس اداره شیلات و آبزیان جزیره کیش نیز در این جلسه با بیان اینکه این جزیره خاطر موقعیتی که در خلیج فارس دارد می تواند کانون توجه در رویدادهای مهم کشور از جمله حوزه غذا باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.