روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 29658
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1401 - 12:53 | | ارسال توسط :
امام جمعه اهل سنت کیش:

روز کارگر بهانه ای برای احقاق حقوق کارگران است

امام جمعه اهل سنت کیش گفت: روز کارگر بهانه ای برای احقاق حقوق تضییع شده کارگران و توجه مشکلات آنها در عرصه های مختلف است.
روز کارگر بهانه ای برای احقاق حقوق کارگران است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، شیخ یعقوب شمس روز یکشنبه در آیین تجلیل از کارگران نمونه جزیره کیش با بیان اینکه کارگران محور اصلی توسعه هر جامعه هستند اظهار داشت: اما با وجود تاکیدات فراوان دینی هیچ گاه مزد کارگر با دسترنج او و کار طاقت فرسایی که انجام می دهد برابری نداشته است.

وی اضافه کرد: حتی حقوق این قشر برخی اوقا به علت نگاه های اقتصادی دولت ها نیز محقق نشده و انتظار می رود که دست اندارکاران و تصمیم گیران در کفه ترازو برنامه ها کارگران را بیشتر از دیگران ببینند.

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه در برخی مواقع کارگران نسبت به عدم رعایت خود معترض می شوند افزود: در این اوقات آنان از سوی کارفرمایان به اخراج تهدید می شوند که در این صورت باید نهادهای نظارتی به گونه رفتار کنند که کارفرمایان اجازه این برخوردها را نداشته باشند.

وی همچنین با تقدیر از راه اندازی سامانه کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سامانه توانسته در مدت کوتاهی بسیاری از مشکلات کارگران را از پیش روی انها بردارد و گام هایی در راستای ساماندهی آنها برداشته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با بیان اینکه رفع چالش ها و مشکلات کارگران ضروری است افزود: این معاونت در راستای انجام رسالت خود در نظر دارد طی ۲ ماه آینده با همکاری کارفرمایان برای اعتلای فعالیت های فرهنگی و تفریحی کارگران اقداماتی را انجام دهد.

یاسر شاه پیری گفت: در این راستا سعی می شود ظرفیت استفاده برخی از فعالیت های فرهنگی، تفریحات، کنسرت ها و جنگ های شادی جزیره با همکاری کارفرمایان به جامعه کارگری تحصیص پیدا کند.

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش هم رسیدگی به مشکلات کارگران را از اولویت های این اداره گفت: سال گذشته ۴۶ میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران در جریان رسیدگی به پرونده های دعاوی کار در هیات رسیدگی این مدیریت استیفا شده است.

محمدعلی جلایر افزود: هیات رسیدگی مدیریت اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش برای ۵۵۴ شکایت کارگران علیه کارفرمایان ۷۹۴ جلسه تشکیل داده است و ۱۲۷ مورد شامل ۲۳ درصد از شکایات بین کارگران و کارفرمایان به سازش منجر شده است.

وی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی تشکیل پرونده های شکایت نسبت به سال ۱۳۹۸ و کاهش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ یادآور شد: سال گذشته در نتیجه رونق اقتصادی در جزیره کیش میزان اشتغال بکار کارگران در جزیره روند بهبود به خود گرفته به گونه ای که متقاضیان بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب از ۵۵ و ۱۳ درصد کاهش برخوردار شده است.

در این آیین اعتباربانمه نمایندگان هشت جامعه کارگری کیش اعطا و از ۶۵ کارگر برتر، ۱۵ کارگاه برتر، هشت مسوول ایمنی برتر کارگاه های کیش تقدیر شد.

نرخ بیکاری کیش  کمتر از میانگین کشوری و زیر چهار درصد قرار دارد و این که جزیره به دلیل اجرای طرح های مختلف از پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجهی برای جذب نیروی کار از نقاط مختلف کشور دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.