روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 8862
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, عمران و خدمات شهری تاریخ انتشار : 29 مهر 1399 - 9:03 | | ارسال توسط :

سمپوزیوم ایده ماشه با معرفی سه برگزیده به کار خود داد

با پایان بررسی های هیات داوران سه اثر برتر سمپوزیوم ایده ماشه در آیین اختتامیه معرفی شدند.
سمپوزیوم ایده ماشه با معرفی سه برگزیده به کار خود داد

با پایان بررسی های هیات داوران سه اثر برتر سمپوزیوم ایده ماشه در آیین اختتامیه معرفی شدند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ، در این مراسم که با حضور ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش، معاونان و مدیران حوزه های شهری، فرهنگی وگردشگری، اعضای شورای شهر، هنرمندان واصحاب رسانه برگزار شد؛ طیبی با اشاره به انجام بازدیدهای روزانه از مناطق مختلف شهری و سواحل کیش اظهار کرد: دراین بازدیدها دیدار با شهروندان وگردشگران وگفت وگو با آنان ، فرصت مناسبی برای بررسی نظرات مردمی و نگرش آنان برای توسعه شهری جزیره کیش است و استفاده از این تنوع فکری وخرد جمعی کمک خوبی برای خلق و اجرای ایده های نو است.

وی افزود: برگزاری رویدادهای هنری ماندگار در ابعاد بزرگ و بجای گذاشتن ردپای هنر در گوشه وکنار جزیره کیش یکی از اقداماتی است که طی ماههای اخیر تلاش کرده ایم در برنامه کاری شرکت عمران، آب وخدمات کیش برای ارتقاء منظر شهری قرار گیرد؛ لذا برگزاری سمپوزیوم ها ضمن جذب هنرمندان به جزیره کیش، به ساخت آثار ارزشمند وماندگار برای این منطقه گردشگری کشور منتج شده است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش ضمن اشاره به سمپوزیوم هفت سنگ که در هفته گذشته با ساخت هفت اثر زیبا وارزنده توسط هنرمندان خوب کشورمان به پایان رسید اظهار داشت: سمپوزیوم ایده ماشه به لحاظ تاریخی و فرهنگی از ارزش والایی برای جزیره کیش و ساکنان این منطقه به ویژه بومیان برخوردار است  به همین دلیل در برگزاری این رویداد تیم های هنری وداوری دربازه زمانی سه ماهه به خلق ایده ها ، ارائه و انتخاب آثار پرداختند.

وی درپایان ابراز امیدواری کردآنچه دراین دوره در جزیره کیش انجام می شود اقدامی ماندگار وارزشمند برای آینده این جزیره باشد و شهروندان وگردشگران کیش از ثمرات این فعالیت ها بهره مند شوند.

ایده پردازی برای منطقه ماشه اتفاق بزرگی است

سعید پورعلی معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین مراسم با اشاره به تاریخچه منطقه ماشه در جزیره کیش گفت: ماشه از زمان های قدیم به لحاظ تجاری و جمعیتی مهمترین و بزرگترین بخش جزیره بوده و برگزاری سمپوزیوم ماشه فرصتی برای احیاء هویت تاریخی و شهری ماشه محسوب می شود.

وی احیاء هویت ماشه را گامی ارزشمند در جهت رونق گردشگری در بین بومیان و ساکنان کیش دانست و گفت: ایده پردازی درباره ماشه اتفاق بزرگ و مبارکی است.

پورعلی درادامه احیاء مسجد ماشه و خانه زنان بومی را از جمله اقدامات خوب منطقه آزاد کیش در سال گذشته برای احیاء هویت تاریخی کیش برشمرد و تصریح کرد:هم اکنون ۳ پروژه در محدوده صفین توسط بومیان کیش در حال انجام است که به رونق گردشگری و بهبود معیشت بومیان و کیشوندان کمک می کند.

دراین مراسم پوریا جهانشاد یکی از اعضای هیئت داوران سمپوزیوم نیز گفت: این سمپوزیوم از ۱۸ تیرماه امسال آغاز به کار کرد و ۱۵ هنرمند برجسته کشورمان آثار خود را که شامل ۹ ایده وماکت طرح بود در این سمپوزیوم ارائه کردند که درپایان سه ایده به عنوان آثار برتر معرفی شدند اما این ایده ها باید مورد بازنگری قرار گیرند تا درنهایت یک طرح اجرایی شود.

وی این سمپوزیوم را فرصتی برای تعامل بهتر هنرمندان در جهت فرهنگ‌ سازی و احیاء تاریخ و فرهنگ شهری جزیره کیش بیان کرد.

گفتنی است در پایان این سمپوزیوم که با دبیری احسان گرایلی برگزار شد براساس آراء مجید ملانوروزی، پوریا جهانشاد، مهرداد ایروانیان و حمید سوری به عنوان هیات داوران از مونا آقا بابایی و محمد سلیمانی، شهریار رضایی و گروه سفید به عنوان صاحبان سه ایده برتر تقدیر شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.