روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 33299
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 10:56 | | ارسال توسط :

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ضرورت توجه به مفاهیم گسترده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر در کنار اهمیت به مسئله حجاب و عفاف شامل مفاهیم گسترده تری همچون برخورد با رشوه، پارتی بازی، کم کاری، ناامید کردن مردم و تخریب نظام و مباحث بسیاری می شود که باید به آن ها توجه کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ضرورت توجه به مفاهیم گسترده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی (عفاف و حجاب) ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش با بیان اینکه مفهوم امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است اظهارکرد: امام حسین (ع) با اینکه می دانست خود و یارانش در کربلا به شهادت می رسند اما برای نابودی حکومت یزیدی و برپایی حکومت دینی وارد میدان نبرد شد تا اگر در آینده موقعیت تشکیل حکومت دینی فراهم شد زمینه آن و اتکا به آرمان های نهضتی مانند عاشورا وجود داشته باشد. شهید شد اما حکومتی یزیدی را برانداخت.

وی با بیان اینکه باید به دیگر ابعاد معروف و منکر در جامعه نیز توجه کرد افزود: نباید از حساسیت به امر حجاب و عفاف کاسته شود اما مصادیق دیگر امر به معروف و نهی از منکر مانند رشوه خواری، پارتی بازی، کم کاری، سفارشی کار کردن، دیرآمدن و زود رفتن در ادارات که از جمله منکرات اداری هستند نیز مورد نظارت قرار گرفته و مشمول این رویکرد باشند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نا امید کردن مردم، تخریب نظام و ولایت فقیه، مورد تخریب قرار دادن تمام مسوولان به صورت کلی، گرانی های سرخود و بی حساب و کتاب، عدم نظارت به ادارات را هم از دیگر منکرات عرصه های سیاسی و اقتصادی است که باید به آنها توجه شود.

وی با تاکید بر این مطلب که بیان این موارد به منزله کمرنگ شدن صیانت از عفاف و حجاب نیست افزود:بیش از ۱۰ آیه در خصوص حجاب نازل شده و آن را به یک ضرورت دینی در عرصه فرهنگی دین مبین اسلام تبدیل کرده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کار فرهنگی و اجرایی باید در کار هم باشد افزود: هر دو در کنار هم منکر را از جامعه دور می کند.

وی احتمال تاثیر و ایمن بودن از ضرر را از شرایط اجرای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر خواند و افزود: اما باید بدانیم که سیدالشهدا برای این مهم از جان خود گذشت و نشان داد جایی که دین مطرح است این شرایط مطرح نمی شود.

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز در این نشست با اشاره به اینکه اکثر مردم کیش انسان هایی ولایتمدار و به شعائر الهی پایبند تاکید کرد: برخی از مشکلات که در حوزه عفاف و حجاب و منکر دیده می شود مربوط به گردشگرانی است که از لفظ مناطق آزاد استباط درستی ندارند.

وی با بیان اینکه پلیس آخرین حلقه زنجیره برخورد در حوزه حجاب و عفاف است و باید دیگر دستگاه ها و نهادهای متولی نیز پای کار باشند به تلاش های فرهنگی و ارائه بسته های تشویقی در خیابان ها و بازارهای کیش در راستای جذب گردشگران و کیشوندان به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: اگر هر نهادی به وظیفه خود به درستی عمل کند نیازی به ورود قهری پلیس نخواهد بود.

وجود پیوست های فرهنگی در ارائه مجوز به سرمایه گذاران و بهره برداران نیز از دیگر مواردی است که سرهنگ جمالی به تاثیر آن ها در این رابطه اشاره کرد. و تاکید کرد: ارسال پیام های حجاب و عفاف و توجه به این ارزش مهم در مبادی ورودی یکی از راهکارهای موثر است.

نصب بنرهای جدید و مناسب با آب و هوای شرجی جزیره که به جای بنرهای فرسوده گذشته، انتقال وسایل ورزشی که اینک در سواحل تعبیه شده است به مکانی مناسب تر از دیگر مواری است که فرمانده انتظامی ویژه کیش بر آن تاکید کرد.

سرهنگ محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش نیز برگزاری طرح تحول محلات با محوریت مسجد را از جمله طرح هایی برشمرد که می تواند در گسترش فرهنگ و عفاف در جامعه موثر واقع شود.

وی نقش آفرینی مساجد را یک امر مهم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: بسیاری از مشکلات محلات با نقش آفرینی مسجد مرتفع می شود.

آموزش سواد رسانه های و فعالیت های گسترده در فضاهای مجازی به بسیجیان و ادامه مستمر این آموزش ها با همکاری سازمان منطقه ازاد کیش از دیگر مواردی است که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش به آن اشاره کرد.

میرزاده راه اندازی بازارهای اسلامی به صورت پایلوت در جزیره کیش با همکاری و همراهی سازمان منطقه آزاد کیش، نهاد امام جمعه و اصناف از دیگر موارد موثر در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جزیره کیش عنوان کرد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش با حضور سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مرکز همایش های کیش برگزار شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.