روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31021
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 خرداد 1401 - 9:24 | | ارسال توسط :

نادیده گرفتن ظرفیت های کیش یک آفت بزرگ در مسیر توسعه

در حالیکه تلاش هایی از سوی مسئولان برای معرفی کیش به عنوان یکی از فرصت های جذب تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2022 برای استراحت یا برگزاری اردوهای تدارکاتی دیده می شود در خبرها صحبت از تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال برای برگزاری اردو در قطر است.
نادیده گرفتن ظرفیت های کیش یک آفت بزرگ در مسیر توسعه

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در خبری منتشر شده در پایگاه خبری پارس فوتبال با منبع طرفداری آمده است که فدراسیون فوتبال در تلاش است تا ویزای سفر به دوحه را برای ملی پوشان تهیه کند در حالیکه کیش نزدیکترین آب و هوا را به دوحه دارد.

در این خبر آمده است؛

به گزارش طرفداری، تلاش های فدراسیون فوتبال برای دریافت ویزای قطر تا این لحظه بی نتیجه مانده است. فدراسیون فوتبال اگر از همان ابتدا به جای دنبال کردن رویای سفر به کانادا، برای استفاده از امکانات کمپ اسپایر برنامه ریزی می کرد، الان اردوی تیم ملی در قطر آغاز شده بود و ملی پوشان حداقل دو تا سه حریف تدارکاتی مقابل خود داشتند اما جذابیت های ویزای کانادا باعث شد زمان هدر برود.

حالا فدراسیون در حال رایزنی با فدراسیون فوتبال قطر است و گویا قطری ها هم در جواب فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند ما برای استفاده از امکانات کمپ اسپایر با شما به توافق رسیدیم و مطابق توافق امکانات این کمپ را با تخفیف ویژه در اختیار شما می گذاریم و تعهدی برای دریافت ویزای شما یا جور کردن بازی تدارکاتی برای شما نداریم.

البته اصرار فدراسیون فوتبال به دریافت ویزای قطر در حالی که تا این لحظه هنوز یک بازی تدارکاتی هم در دوحه برای تیم ملی فراهم نشده عجیب است. چرا تیم ملی باید برای برگزاری تمرین بدون انجام بازی تدارکاتی، تهران را رها کند و به دوحه برود؟ اگر دوستان به هر دلیلی دلشان می خواهد در هوای گرم باشند، کیش الان به شدت به دوحه شباهت دارد و می توانند سری به جزیره کیش بزنند و برای دریافت ماموریت دلاری در سفر خارجی، ملی پوشان را به دوحه نکشانند. 

نکته جالب توجه در این خبر این است که مسئولان کشوری طی ماه های اخیر اگر چه به گفته برخی از آنان دیر اما بالاخره از خواب بیدار شدند و ظرفیت های جزیره کیش را به عنوان یکی ازمناطق آزاد کشور که می تواند میزبان تیم های شرکت کننده و یا تماشاگران مسابقات فوتبال جام جهانی که به این کشور قصد سفر دارند باشد می بینیم که فدراسیون فوتبال کشور در تلاش است تا اردوی تیم ملی را به جای کیش در دوحه برگزار کند.

وقتی مدیران ورزش کشور به جای استفاده از ظرفیت های داخلی و معرفی آن تلاش می کنند تا دلارها را در کشورهای حاشیه خلیج فارس خرج کنند چه انتظاری از گردشگران خارجی و کشورهای همسایه و یا شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از مسابقات می رود تا ایران و کیش را مقصد سفرخود قرار دهند.

اگر قرار است تمام هزینه کردها برای کیش بی فایده باشد و مسئولان به فکر برگزاری اردوها در خارج از مرزها باشند این همه بوق و کرنا برای چیست؟

امروز کیش سخت ترین روزهای خود را می گذراند، از یک سو بی ثباتی های مدیریتی و چالش های فراوانی که به این دلیل بر سر مردم و سرمایه گذاران آوار شده است و از سوی دیگر گرانی های وحشتناک که موجب کوچ بسیاری از نیروهای کار و مردم به دلیل عدم توانایی در ادامه زندگی در این خاکپاره مرجانی شده است و از سوی دیگر قوانین من درآوردی که روز کیش را به شب تیره بدل کرده؛ راه نفس را بر گلوی کیش تنگ کرده است و زمانی که باید مسئولان و مدیران بخش های مختلف با استفاده ازظرفیت های کیش و دیگر مناطق آزاد آب حیات را به رگ های کیش بازگردانند این تصمیم های نادرست تنها می تواند مردم را مایوس تر و ناامیدتر از پیش کرده و تلخی این سختی ها را بیشتر کند.

انتظار ساکنان کیش این است که مسئولان و مدیران پایتخت نشین و نمایندگان مردم در مجلس که مردم را ولی نعمت خود می دانند قدمی هر چند کوچک در بازگشت رونق به کیش بردارند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.