روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 39507
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 19 فروردین 1402 - 11:06 | | ارسال توسط :

هرمزگان افزایش ۲ برابری پرورش ماهی در قفس را محقق کردد

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم بهره‌وری کامل از مزیت‌های این استان گفت: دریا مزیت هرمزگان است و سالی که گذشت با همت و همدلی مردم و مسوولان توانستیم میزان پرورش ماهی در قفس را تا ۲ برابر افزایش دهیم.
هرمزگان افزایش ۲ برابری پرورش ماهی در قفس را محقق کردد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مهدی دوستی روز شنبه  اظهار کرد: چشم انداز پرورش و تولید ماهی در قفس استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای ترسیم شده که حداقل ۱۰ هزار تُن به ظرفیت فعلی افزوده شود.

وی تصریح کرد: بومی‌سازی قفس‌های دریایی را مورد توجه قرار دادیم و در همین راستا از قفس‌های ساخته شده در شرکت‌های داخلی بهره‌برداری شد که گام مطلوبی برای آغاز فصلی نو در استفاده از توانمندی جوانان کشورمان در مسیر افزایش تولید به شمار می‌رود و هم اینک تعداد قفس‌ها به ۹۴ عدد رسیده و لزوم افزایش مطلوب در این بخش را به مدیران مربوط تاکید کرده‌ایم.

دوستی با بیان اینکه سال گذشته تقریبا ۱۰ هزار تُن ماهی در قفس‌های دریایی این استان تولید شد، گفت: ظرفیت تولید در این بخش سال ۱۴۰۰ تقریبا پنج هزار تُن بود که طی یک سالی که گذشت میزان تولید به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و برنامه امسال هم افزایش ۲ برابری ظرفیت فعلی بوده که به طور جدی پیگیری می‌شود.

« بنابراین امسال ظرفیت تولید ماهی در قفس هرمزگان به ۲۰ هزار تُن خواهد رسید»

استان هرمزگان با تولیدات شیلاتی بیش از ۳۵۰ هزار تُن در سال رکوردار تولیدات شیلات کشور و همچنین قطب محصولات شیلاتی کشور است.

فعالیت‌های شیلاتی و توسعه پایدار شیلاتی استان هرمزگان در حال حاضر حدود ۳۵ هزار نفر اشتغال تنها در بخش صید و صیادی ایجاد کرده است که این میزان بیانگر اهمیت و لزوم توجه و حمایت از توسعه شیلات در استان است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.