روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 22758
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 28 مهر 1400 - 11:08 | | ارسال توسط :

واکسینه شدن ۴۵ درصد از ساکنان کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: با تزریق ۲۳ هزار و ۶۰۱ دُز واکسن تا پایان روز گذشته ۴۵ درصد از ساکنان جزیره کیش هر دو دُز را دریافت کرده اند.
واکسینه شدن ۴۵ درصد از ساکنان کیش

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر محمدرضا رضانیا در نودمین جلسه شورای اداری کیش، گفت: سه هزار و ۲۶۹ نفر از دریافت کنندگان واکسن در کیش در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند .

وی افزود: تا پایان روز گذشته براساس آمار تجمیعی ۷۴ هزار و ۶۸۷ دُز واکسن در کیش تزریق شده است که ۵۱ هزار و ۸۶ دُز در نوبت اول بوده است.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون ۳۶ هزار و ۷۷ تست از افراد دارای علایم بیماری کووید ۱۹ اخذ شده که ۲۳ درصد از این تعداد شامل هشت هزار و ۳۱۷ مورد مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ ماه گذشته به ازای هر ۱.۴ نفر از ساکنان یک تست کرونا انجام شده است، افزود: این مدت هزار و ۲۰۶ نفر در بیمارستان بستری شده اند که شامل ۱۴.۵ درصد بیماران شناسایی شده بوده است و این شاخص از ۲۰ درصد میانگین جهانی حدود ۵.۵ درصد پایین‌تر است.

سخنگوی شورای سلامت کیش در خصوص علت پایین بودن آمار بستری نسبت به بیماران شناسایی شده گفت: در این جزیره با همکاری شورای سلامت و سازمان منطقه آزاد از ابتدای شروع همه گیری قرنطینه سازی و پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات تاکنون ۳۹۷ نفر در قالب چهار هزار و ۷۷۱ نفر-خدمت از خدمات هتلی نقاهتگاه استفاده کرده اند و هم اکنون نیز ۱۰۹ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه از ابتدای همه گیری تاکنون ۵۸ نفر به علت ابتلا به کرونا فوت کرده اند که ۲۳ نفر در پیک‌های اول تا چهارم و ۳۵ نفر در پیک پنجم جان خود را از دست دادند، افزود: تعداد فوت در این جزیره به ازای هر ۱۰ هزار نفر با احتساب ۵۰ هزار نفر جمعیت ساکن جزیره ۱۱.۶ نفر است.

وی افزود: شاخص جهانی کشندگی برای هر بیمار مثبت کشف شده ۲ درصد، میانگین کشوری ۲.۵ درصد است، اما به علت الگو برداری از کشور‌های موفق، گام نهادن در مسیر درمان سریع، پیشگیری از وخامت حال، تسریع و کیفی سازی خدمات این شاخص در کیش تنها ۶۹ صدم درصد است.

وی افزود: اکنون به علت کند شدن مراجعه افراد برای تزریع دُز دوم روند واکسیناسیون به کندی پیش می‌رود و خطر وارد شدن به پیک دوم در جزیره بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، نیز بر ضرورت توجه به توسعه فرهنگی و وضعیت زیرساختی جزیره اشاره داشت و گفت: لزوم متوازن سازی توسعه در کیش آب، برق، شهر هوشمند، شهر بدون کربن، آموزش و پرورش، محیط زیست، تبدیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام” است.

آهنگران تصریح کرد: تبدیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام و عرضه در بورس برای جایگزینی منابع مالی جدید به جای منابع مالی ناشی از فروش دارایی‌های جزیره است.

وی با تاکید بر این که به زیرساخت‌های جزیره باید توجه ویژه‌ای شود، افزود: منطقه آزاد کیش یک جزیره کوچک، محصور و محدودیت‌های طبیعی خود را دارد و از قابلیت اجرای مزیت‌های بالاتری برخوردار است.

آهنگران افزود: تعداد مناطق آزاد به ۱۵ منطقه رسیده و واقعا شاید برای دولت مقدور نباشد که همه مزایا را به تمام مناطق آزاد اختصاص دهد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تحقق این مهم جزیره کیش می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد ملی کشور ایفا کند.

جعفر آهنگران با ابراز خرسندی برای عبور موفقیت آمیز از دوره سخت و تلخ ناشی از کرونا در جزیره کیش گفت: تضمین ادامه این اقدام مهم مستلزم پایبندی عمومی و رعایت دقیق ضوابط بهداشتی است.

آهنگران با قدردانی از تمام کادر سلامت در این منطقه تاکید کرد: باید نظارت حداکثری بر رعایت ضوابط بهداشتی در راستای مسئولیت اجتماعی در دستور کار قرار گیرد چرا که ویروس منحوس کرونا برگشت پذیر است و می‌تواند رونق اقتصادی ما را دوباره تحت تاثیر قرار دهد.

وی امید را راهبرد اصلی دولت و به عنوان عنصر آینده ساز مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: بهترین و کارسازترین امر به معروف را در دوره فعلی می‌توان تضمین امید و نشاط در جامعه عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اصلاح قانون را تضمین سرنوشت تمام مناطق آزاد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: طرح اصلاح قانون مناطق آزاد هم اکنون در مجلس در دستور کار قرار گرفته و هم زمان دبیرخانه با گردآوری نظرات کارشناسان و صاحب نظران به ویژه در بخش خصوصی آن را در قالب لایحه دولت به مجلس ارائه خواهد داد.

جعفر آهنگران در رابطه با تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، گفت: با هماهنگی و برگزاری جلسه با رئیس قوه قضاییه در خصوص انبوهی از پروژه‌هایی که مانع جدی برای برنامه ریزی آینده کیش محسوب می‌شوند، تعیین تکلیف خواهد شد.

آهنگران با بیان این که قدیمی‌ترین منطقه آزاد برخوردار از طرح جامع مصوب، جزیره کیش است، اظهار داشت: با خرد جمعی، پایبندی به طرح جامع و با اصلاحات انجام شده شاهد رشد و توسعه جزیره خواهیم بود.

وی یکی از اقدامات مهم در حوزه درمان منطقه آزاد کیش را احداث مرکز درمانی فوق تخصصی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه احداث این مرکز برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در دولت جدید در دستور کار قرار گرفته است و در مرحله واگذاری زمین هستیم که به زودی با تعیین نقشه عملیات احداث این مرکز آغاز می‌شود

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که با کمک و مشارکت سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صدا و سیمای مرکز کیش با تجهیز به تکنولوژی‌های جدید به مرکزی برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد.

جعفر اهنگران خاطر نشان کرد: با توجه به قرارداد ۲۵ ساله با چین می‌توانیم از ظرفیت موجود در برخی از زیرساخت‌ها و همچنین تبدیل هندورابی به مقصد گردشگری بهره‌مند شویم.

آهنگران تاکید کرد: در پیش بودن روز ملی کیش ۲۰ آبان از اهمیت بالایی برخوردار است و از همه ساکنان این منطقه درخواست می‌شود با تمام ظرفیت برای برگزاری مطلوب این رویداد عظیم و معرفی کیش در سراسر کشور مشارکت داشته باشند.

رییس بیمارستان تخصصی کیش نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های سه ساله این بیمارستان با افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ گفت: حفظ و ارتقای ایمنی بیماران، تقویت نظام مدیریت خطر، ارتقا سلامت گیرندگان خدمات، کارکنان، محیط و جامعه از جمله این برنامه‌ها است.

مصطفی نادعلی نژاد افزود: افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت و کارکنان، بهینه‌سازی مدیریت منابع انسانی مالی تجهیزات و فیزیکی و اطلاعات و تقویت جایگاه برندینگ بیمارستان از دیگر برنامه‌های این بیمارستان در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز پیاده‌سازی استاندارد‌ها و قوانین بالا دست، توسعه خدمات مراقبت سلامت، توسعه گردشگری سلامت، نوسازی و توسعه تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی، توسعه فعالیت‌های آموزشی، مدیریت منابع انسانی ارتقا سطح انگیزش درون سازمانی و مدیریت اپیدمی کرونا از مهترین برنامه‌ها است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.