روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 743
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 29 بهمن 1398 - 11:41 | | ارسال توسط :
رئیس سازمان صمت هرمزگان:

پایانه صادرات مواد معدنی در هرمزگان راه اندازی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: درخصوص آخرین وضعیت پایانه صادرات مواد معدنی استان هرمزگان، گفت: فعالان حوزه مواد معدنی به دنبال احداث بندر اختصاصی هستند و در این زمینه مقرر شده سازمان بنادر و دریانوردی طی دو روز آینده پیشنهادات خود را اعلام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: درخصوص آخرین وضعیت پایانه صادرات مواد معدنی استان هرمزگان، گفت: فعالان حوزه مواد معدنی به دنبال احداث بندر اختصاصی هستند و در این زمینه مقرر شده سازمان بنادر و دریانوردی طی دو روز آینده پیشنهادات خود را اعلام کند.

 به گزارش روزنامه اخبارکیش از معدن۲۴، خلیل قاسمی افزود: به دلیل وجود محصولات نهایی معدنی در استان، همچنین نیاز بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور به یک بندر اختصاصی برای صادرات و واردات مواد معدنی، این مهم عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: ‌هرچند در منطقه ویژه برای واردات مواد اولیه بندر اختصاصی وجود دارد، اما برای صادرات چنین بندری نداریم که مقرر شده سازمان بنادر منطقه ای را برای ساخت چنین بندری معرفی کند.


قاسمی اظهار داشت: در استان هرمزگان دو موضوع اصلی سنگ آهن و کرومیت به شکل جدی دنبال می شود.
وی بیان داشت: سنگ آهن استان از نوع هماتیت است که پهنه بندی آن انجام شده و اکنون ۶ هزار و ۴۴۸ کیلومتر مربع از این پهنه ها در اختیار شرکت «سرمایه گذاری ارزش» قرار گرفته که کار مطالعاتی آن را آغاز کرده است.
این مقام مسوول استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد بتوانیم در زنجیره سنگ آهن که فناوری آن در کشور وجود دارد، در دستیابی به هدف تولید ۱۰ میلیون تنی محصول نهایی فولاد نقش ایفا کرده، پتانسیل معدنی استان در حوزه سنگ آهن را به حد مطلوب برسانیم و مواد اولیه مورد نیازمان را داخلی سازی کنیم.
وی با بیان اینکه با فولاد هرمزگان در زمینه سنگ آهن توافق جدیدی نشده، اظهار داشت: مقرر بود شرکت مطالعه یک محدوده جدید را آغاز کند که این پهنه در اختیار شرکت سرمایه گذاری ارزش قرار گرفته و فولاد هرمزگان می تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند.


وی با اشاره به کرومیت، خاطرنشان کرد: نخستین واحد کنسانتره سازی کرومیت به ظرفیت سالیانه ۱۰۰ هزار تن در ایام الله دهه فجر در شهرستان حاجی آباد واقع در شمال هرمزگان افتتاح شد.
قاسمی ادامه داد: اما به همین مقدار بسنده نکردیم و اکنون پهنه کامل کرومیت با کمک ایمیدرو در شهرستان های لاوان و بشاگرد در حال مطالعه است و امیدواریم تا اوایل اردیبهشت ۹۹ به جمع بندی کامل مطالعاتی در این زمینه برسیم.
وی درخصوص اقدامات انجام شده در زمینه فرآوری کرومیت نیز گفت: مجموع ظرفیت فرآوری این ماده معدنی در استان ۲۰۰ هزار تن است که در همین راستا سه واحد با پیشرفت های فیزیکی ۱۰ درصد، ۳۰ درصد و ۴۰ درصدی در حال احداثند و یک واحد دیگر هم به مرحله تولید رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان خاطرنشان کرد:‌ در نظر داریم با کمک گروه سرمایه گذاری ارزش ظرفیت هدف گذاری شده پنج میلیون تنی را در این حوزه محقق کنیم تا حداقل به رفع نیازهای داخلی استان بپردازیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : معدن 24
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.