روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 24601
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 20 آذر 1400 - 17:11 | | ارسال توسط :

کیش پایین ترین سطح پوشش سرخک و سرخجه را دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان گفت: جزیره کیش با ۷۴ درصد پایین ترین سطح پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخجه را دارد.
کیش پایین ترین سطح پوشش سرخک و سرخجه را دارد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، فاطمه نوروزیان روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: تا کنون ۹۵ درصد از کودکان ۹ ماهه تا هفت سال این استان زیر پوشش طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه رفته اند و اجرای آن نیز برای افزایش سطح پوشش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جزیره کیش با ۷۴ درصد سطح پوشش را دارد افزود: با این وجود کیش به علت توریست پذیری آن در صورت شیوع این بیماری می تواند یکی از مناطق پرخطر باشد.

نوروزیان با اشاره به آمار مقایسه ای وضعیت همه گیری کرونا در هفته گذشته نسبت به یک هفته ماقبل آن اظهار داشت: هفته گذشته (۱۳ تا ۱۹ آذر) در موارد شاخص تشخیص بیماری ۱۶ درصد کاهش وجود داشته که در نتیجه کاهش ۹ درصدی مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان صورت گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان یادآور شد: در این مدت درصد مثبت شدن افراد به نسبت تست های اخذ شده به ۶ درصد شامل پایین ترین حد خود در طول اپیدمی رسیده که این الگوهای اماری از نظر پزشکی امیدوار کننده است.

وی با اشاره به اینکه در موارد مثبت نیز پنج درصد به نسبت هفته ماقبل آن کاهش داشته است افزود: اما از نظر تعداد فوتی و موارد بستری در بخش ICU آمار افزایشی داشتیم که انتظار می رود مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از شیوع ویروس شوند.

نوروزیان یادآور شد: واکسن نزده ها، کسانی که تنها یک دُز واکسن زده اند، افراد دارای بیماری مزمن تنفسی و افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند به ترتیب بیشترین فراوانی بستری های استان هرمزگان را تشکیل می دهند.

اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در جزیره کیش با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها به علت تردد اتباع خارجی از ۸ تا ۳۰ آبان برای گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال (متولدان یک مهر ۹۲ تا یک بهمن ۹۹) برنامه ریزی شده بود.

به منظور پوشش حداکثری  این طرح یک بار تا ۴ آذر و یکبار نیز در ۱۶ آذر تمدید شد و طبق اعلام مرکز توسعه سلامت کیش در این سه مهلت زمانی پنج هزار و ۴۵۵ کودک از هقت هزار و ۳۷۳ کودک برای دریافت واکسن به مراکز جامع سلامت جزیره مراجعه کردند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.