روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 18377
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 24 خرداد 1400 - 13:15 | | ارسال توسط :
رییس ستاد انتخابات استان:

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط رای دادن در هرمزگان هستند

رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط رای دادن در هرمزگان هستند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،علی رئوفی یکشنبه شب در نشست رسانه‌ای دعوت اظهار داشت:‌ این استان دارای ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۹ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۹۴۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۹ هزار و ۲۲۰ نفر واجد شرایط رأی دادن در سال ۹۲ در هرمزگان بودند که ۷۷ و ۲ دهم درصد آنان در انتخابات آن سال مشارکت کردند و در سال ۹۶ هم یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۲۲۸ نفر واجد شرابط شرکت در انتخابات بودند که ۷۸ و ۶۹ صدم درصد آنان در انتخابات شرکت کردند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان اظهار داشت: یک هزار و ۵۵۶ شعبه برای هرمزگان در نظر گرفته شده که یک هزار شبعه ثابت و ۵۵۶ شعبه سیار هستند.

جانشین رییس ستاد استانی کرونا تاکید کرد: با توجه به صعب العبور بودن برخی مناطق هرمزگان مانند مناطق کوهستانی شهرستان‌های حاجی آباد، بشاگرد، میناب و همچنین برخی جزایر شعب سیار پیش‌بینی شده که با خودروهای مناسب این مناطق و شناورها به نقاط مورد نظر حمل می‌شوند.

رئوفی ابراز داشت: یک هزار و ۳۲۱ روستای هرمزگان دارای کرسی شوراهای اسلامی سه یا پنج نفره اند که در ۲۴ روستا داوطلب برای انتخابات شورای روستا ثبت نام نکرده بود که اکنون این تعداد به ۶ روستا کاهش یافته است، بنابراین انتخابات در ۴۵ شهر و یک هزار و ۳۱۶ روستای هرمزگان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌عوامل اجرایی انتخابات در هرمزگان به ۲ گروه تقسیم شدند که ۱۵۷ نفر دوز اول واکسن را زده‌اند اما به دلیل تاخیر چین در تحویل واکسن ۳۴ هزار نفر گروه دوم هنوز نتوانسته‌اند واکسن بزنند و با توجه به این شرایط از عوامل حاضر پای صندوق‌های رأی آزمایش پی‌سی آر گرفته می‌شود.

وی گفت: ماسک برای هر نفر ۱۵ عدد و مایع ضد عفونی کننده به میزان کافی برای عوامل حاضر در شعب پیش‌بینی شده است تا از این بابت نگرانی وجود نداشته باشد.

رئوفی یادآور شد: ۱۹۸ شعبه با ۶۲۰ صندوق اخذ رأی در بندرعباس پیش‌بینی شده است و به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به خلوتی شعب در ساعت‌های اولیه صبح و خنکی هوا، این ساعت‌ها را برای حضور در شعب اختصاص دهند.

وی اشاره کرد: ۹ هزار نفر از عوامل نظامی و انتظامی در برقراری امنیت انتحابات همکاری دارند و در هر شعبه هم ناظرهای بهداشتی حضور دارند تا کرونا نتواند سدی برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باشد.

به گفته معاون استاندار هرمزگان، تمامی تمهیدهای لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده و پروتکل‌های بهداشتی آن هم نوشته شده و در روز برگزاری انتخابات اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: آمار نامزدهای انتخابات ریاست شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۱۰ صبح امروز تا کنون تغییر کرده و در این مدت ۳ نفر از نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر منصرف و ۲ نفر در این شوراها تأیید صلاحیت شده‌اند.

رئوفی افزود: همچنین ۱۶ نفر بر تعداد تأیید صلاحیت شدگان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی روستاها افزوده شده است، بدین ترتیب ۶۷۰ نفر در ۴۵ شهر هرمزگان به رقابت می‌پردازند و تا روز ۲۷ خرداد امکان انصراف برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا فراهم است.

وی اضافه کرد: تعداد شعب اخذ رأی در شهر بندرعباس هم نسبت به گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته و در هر شعبه ۲ تا ۵ صندوق اخذ رأی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی پیش‌بینی شده است.

پیش بینی مشارکت ۷۰ درصدی در هرمزگان

رئوفی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات تأکیدی بر مشروعیت نظام درعرصه‌های جهانی و همچنین تاکیدی بر حفظ امنیت و اقتدار کشور است.

وی ادامه داد: شرایط خاص در ادوار گذشته هم بوده اما انتخابات به‌موقع خود برگزار شده است و در این دوره نیز با وجود شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شود.

جانشین ستاد استانی کرونا افزود: این بیماری عالم گیر عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را متأثر کرده و آسیب‌های فراوانی به همراه داشته است که سرریز آن می‌تواند در مشارکت اثرگذار باشد.

بنا به ابراز رئوفی، مساله دیگر تحریم‌ها و درگیری کشور با جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان نظام اسلامی است که مردم آن را در سفره‌های خود احساس می‌کنند و این نیز می‌تواند بر میزان مشارکت اثر گذار باشد.

وی افزود: مردم هرمزگان با درک شرایط خاص کشور متوجه هستند که انتخابات ۲۸ خرداد نقطه عطفی است که در آن حضور خواهند یافت و تأثیر گذار خواهند بود.

وی تصریح کرد: مردم با وجود مشکل‌های معیشتی، سختی ها و کرونا پای صندوق رای حاضر خواهند شد و مشارکتی در حدود ۷۰ درصد را پیش بینی می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان بیان داشت: براساس نظرسنجی های مختلف در حال حاضر میزان مشارکت را در حدود افزون‌بر ۴۰ درصد پیش‌بینی شده است اما معتقدم مشارکت مردم بیش از این‌ها خواهد شد و خوشبین هستم.

رئوفی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ۴۳ سال از عمر خود را پشت سر گذاشته و با تنگناهای مختلف و جنگ‌ها و نبردهای گوناگونی روبه‌رو بوده مانند جنگ نظامی، نبرد فرهنگی و غیره که به پشتوانه مردم از هر کدام با سربلندی خارج شده است ، مردم در هر کدام از این عرصه‌ها بلوغ سیاسی، اجتماعی و فکری خود را نشان داده‌اند.

وی اضافه کرد: این مردمی که در سخت‌ترین شرایط مانند جنگ هشت ساله تحمیلی از نظام و کشور خود دفاع کرده‌اند این بار نیز پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان عنوان کرد: مردم به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین محل برای مذاکره با حاکمیت صندوق رأی است و اگر خواهان تغییر هستند از طریق صندوق رأی می‌توانند اراده خود را اعمال کنند.

وی افزود: ۱۰ اصل قانون اساسی در خصوص انتخابات است و مردم سالاری بهترین راه و مسیر برای تغییر و مردم سالاری است که نسبت به سایر روش‌ها خطای کمتری دارد.

به گفته رئوفی، مردم این روزها تبلیغات به شدت منفی برضد حق تعیین سرنوشت خود را دیده و شنیده‌اند که از آنان می‌خواهد پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند که این بدخواهی است و در برابر این بدخواهی ها بایستی برای تغییر باید پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: بدخواهان حتی آشوب را تبلیغ می‌کنند که آشوب و هرج و مرج و ایجاد ناامنی به نفع هیچ‌کس نیست و برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور باید بر اقتدار نظام و مشروعیت آن در عرصه‌های مختلف افزود که بهترین راه آن حضور پای صندوق‌های رأی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان افزود: حتی اگر کسانی به نظام اسلامی اعتقادی ندارند اما نمی‌توانند نسبت به سرنوشت کشور و حفظ تمامیت ارضی ایران بی‌تفاوت باشند و باید از حق رأی دادن خود استفاده کنیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.