روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 42433
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 26 تیر 1402 - 16:50 | | ارسال توسط :

آغاز ثبت نام مرحله دوم پرداخت وام ۲۰ میلیونی به ۴۰ هزار بازنشسته

رئیس سازمان تامین اجتماعی در بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان کیش از آغاز مرحله دوم ثبت نام وام ۲۰ میلیونی برای ۴۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، میرهاشم موسوی با اشاره به اینکه مرحله دوم پرداخت وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی در چند روز آینده آغاز خواهد شد، افزود: در مرحله اول وام ۴۰ هزار نفر پرداخت شده است و در این مرحله ظرفیت پرداخت دو برابر اعلام شده و با ثبت نام ۴۰ هزار متقاضی بازنشسته در مجموع، پرداختی‌ها به ۸۰ هزار نفر خواهد رسید.

اصلاح نظام پرداختی به پزشکان تامین اجتماعی

رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص اصلاح نظام پرداختی به پزشکان تامین اجتماعی نیز ، گفت: طرح جدید تامین اجتماعی برای پزشکان، طرح اصلاح نظام پرداخت و پِرکِیس به پزشکان است و براساس آن بخشی از تعرفه عمومی غیردولتی، عملکرد و کیفیت عملکرد پزشکان خواهد بود.

موسوی افزود: در اجرای این طرح نظام پرداخت به پزشک جبران می‌شود و باعث ارتقاء کیفیت خدمات تخصصی در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی در کشور خواهد شد.

۲۵۰ هزار میلیارد تومان تعدیه بدهی تامین اجتماعی رقم خورد

رئیس سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات دولت که با مداخله مستقیم رئیس جمهور انجام شد، بی‌سابقه‌ترین تعدیه بدهی به نظام صندوق‌های بازنشستگی بوده است، گفت: این تعدیه بدهی در دو سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان انجام شد و امسال هم حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و تاکنون ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تعدیه بدهی انجام می شود.

میرهاشم موسوی افزود: بدهی‌های تامین اجتماعی به نظام بانک رفاه و کارگران حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود و تصفیه شد و علاوه بر آن افزایش سرمایه کم سابقه‌ای را در نظام بانکی که حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر اینکه بدهکار نیستیم از خسارت هزینه سالانه سود تسهیلات در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان نیز پیشگیری شده است، گفت: علاوه بر این پس از سالها بخش عمده‌ای از منابعی که از قبل تعدیه شده بود را در حوزه سرمایه‌گذاری برای آتیه این صندوق‌های بازنشستگی سرمایه‌گذاری شده است.

حاضریم در کیش درمانگاه تخصصی بسازیم

رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص برنامه‌های تامین اجتماعی برای بهبود روند درمان و کاهش هزینه‌های بیمه شدگان، گفت: اعلام آمادگی کردیم با ارائه زمین مستقل با قیمت مصوب دولتی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد، یک مرکز درمانگاه تخصصی مستقل برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان در جزیره کیش احداث شود.

موسوی افزود: اگر مکان آماده‌ای نیز در جزیره کیش با شرایط مناسب تملک و استقرار سریع وجود داشته باشد، روند ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی در کیش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهیم کرد.

پرداختی بیمه شدگان به صفر کاهش می‌یابد

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مسائل و مشکلاتی موجود در قیمت تمام شده و شرایطی که برای مردم در افزایش پرداخت‌ها به وجود آمده است، گفت: تلفنی با مدیرعامل بیمه سلامت و مدیرعامل بیمه نیرو‌های مسلح گفتگو کردم و قرار بر این شد بر اساس طرحی مشترک، با لحاظ مشکلات بیمارستان جزیره کیش، پرداخت هزینه درمان از جیب مردم کمتر شود و حتی به صفر برسد.

موسوی با اشاره به اینکه مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش این توافق را پذیرفته اند و به زودی این طرح را در هیئت وزیران مصوب خواهیم کرد دستور پرداخت فوری مطالبات بیمارستان جزیره کیش را صادر کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.