روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29051
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 28 فروردین 1401 - 13:01 | | ارسال توسط :

افول تیراندازان ایرانی در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی

تیراندازان ایرانی در جدیدترین رتبه‌بندی فدراسیون جهانی نسبت به رده‌بندی سال ۲۰۲۱ چندین پله سقوط داشتند.
افول تیراندازان ایرانی در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،در جریان مسابقات تیراندازی جام جهانی برزیل رده‌بندی تیراندازان توسط فدراسیون جهانی به روزرسانی شد که براساس آن تیراندازان ایرانی نسبت به رده‌بندی بعد از المپیک چندین پله سقوط داشتند.

جواد فروغی که در سال ۲۰۲۱ در رده نخست تپانچه بادی قرار داشت در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی در رده چهل و هفتم ایستاده است. در همین ماده سجاد پورحسینی در رده بیست و نهم و وحید گلخندان در رده چهل و هشتم هستند.

در تپانچه بادی زنان نیز هانیه رستمیان که بعد از المپیک (۱۲ مرداد) در رده پانزدهم قرار داشت اکنون در جایگاه  بیست و چهارم قرار گرفته است. گلنوش سبقت‌اللهی در رده بیست و هشتم و الهام هریجانی در رده هفتادم قرار دارند.

در رده‌بندی فدراسیون جهانی بعد از المپیک مهیار صداقت در ماده تفنگ بادی در رده نوزدهم قرار داشت که اکنون در جریان مسابقات جام جهانی برزیل در رده پنجاه و چهارم قرار گرفته است. همچنین در همین ماده فاطمه کرم زاده در رده شانزدهم بود که اکنون در رده چهل و یکم ایستاده است. البته نجمه خدمتی بعد از المپیک در رده هشتاد و سوم قرار داشت و اکنون با چند پله صعود در رده چهل و پنج  است.

همچنین در تفنگ سه وضعیت مردان مهیار صداقت بعد از المپیک در رده ۳۴ قرار داشت اما اکنون در رده پنجاهم ایستاده است. همچنین در بخش زنان نیز فاطمه کرم‌زاده ۱۶ و نجمه خدمتی ۳۳ بودند که اکنون با چندین پله سقوط در رده های ۴۷ و ۵۹ ایستاده‌اند.

مسابقات جام جهانی برزیل از ۲۲ تا ۳۰ فروردین در ریودوژانیرو برزیل در حال انجام است. تاکنون تیم ملی تیراندازی ایران ۴ مدال (یک طلا، یک نقره و دو برنز) در بخش تیمی و میکس تیم تفنگ و تپانچه بدست آورده است. این مسابقات هنوز در بخش میکس تیم تفنگ سه وضعیت و میکس تیم تپانچه ۲۵ متر ادامه دارد.

جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۲ با پایان مسابقات جام جهانی مصر به روز شده بود که نام تیراندازان ایرانی به دلیل غیبت در آن مسابقات از رنکینگ جهانی حذف شده بود. رتبه بندی ورزشکاران در رنکینگ جهانی با توجه به نتایج آن‌ها در طول یک سال تقویمی (از اول ژانویه) انجام می‌شود. از این رتبه‌بندی جهت تعیین صلاحیت در مسابقات نهایی سال مثل جام ریاست جمهوری فدراسیون جهانی، انتخاب جایزه بهترین ورزشکاران فصل و کسب سهمیه المپیک استفاده می شود.

*رنکینگ تیراندازان در ماده‌های مختلف در (۱۶ آوریل- ۲۸ فروردین ) به شرح زیر است:

تفنگ بادی مردان:

۴۸- امیرمحمد نکونام

۵۴- مهیار صداقت

تفنگ سه وضعیت مردان:

۵۰- مهیار صداقت

۵۴- امیرمحمد نکونام

تفنگ بادی زنان:

۳۷- فاطمه امینی

۴۱- فطمه کرم زاده

۴۵- نجمه خدمتی

۵۶- الهه احمدی

تفنگ سه وضعیت زنان:

۴۷- فطمه کرم زاده

۵۹- نجمه خدمتی

۶۱- الهه احمدی

تپانچه بادی مردان:

۲۹- سجاد پورحسینی

۴۷- جواد فروغی

۴۸- وحید گلخندان

تپانچه بادی زنان:

۲۴- هانیه رستمیان

۲۸- گلنوش سبقت‌اللهی

۷۰- الهام هریجانی

تپانچه ۲۵ متر زنان:

۵۳- هانیه رستمیان

۵۶- گلنوش سبقت‌اللهی

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.