روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 42411
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 25 تیر 1402 - 17:57 | | ارسال توسط :

السودانی در دمشق: تجاوزات رژیم اشغالگر به سرزمین‌های عربی را محکوم می‌کنیم

نخست‌وزیر عراق که امروز (یکشنبه) در سفری رسمی وارد دمشق شد، با رئیس جمهوری این کشور در کاخ «الشعب» دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، خبرگزاری سانا در این باره اعلام کرد که که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این دیدار درباره روابط دوجانبه میان سوریه و عراق، تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مبادلات تجاری، حمل‌ونقل و صنعت، هماهنگی دائمی در زمینه‌های مختلف سیاسی و تلاش‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین تأکید کردند که ایستادن عراق و سوریه در کنار یکدیگر در شرایط مختلف، ترجمه واقعی روابط برادرانه و تاریخی میان آنها است و این روابط دو کشور را به هم پیوند می‌دهد.

بشار اسد در این دیدار سفر السودانی به دمشق را فرصتی برای ایجاد روابط عمیق و دستیابی به یک جهش بزرگ در همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور دانست.

السودانی نیز تاکید کرد که سوریه در قلب همه عراقی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم عراق به استواری مردم سوریه در برابر سنگین‌ترین حمله تروریستی که با آن مواجه بوده‌اند، افتخار می‌کنند.

بشار اسد همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: مردم عراق در رنج‌های مردم سوریه در کنار مردم ما ایستادند. وی افزود: رابطه سوریه با عراق رابطه‌ای دیرینه است.

بشار اسد در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با السودانی اظهار کرد: این سفر یک تغییر واقعی در چارچوب روابط برادرانه ایجاد می‌کند، به‌ویژه که با توجه به بهبود شرایط عربی و احیای نقش عراق انجام شده است.

رئیس‌جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: عراق با ارزش‌ترین چیزی که می‌توان عرضه کرد را ارائه کرده است و دو کشور در مقابله با سازمان‌های تروریستی متحد شده‌اند.

وی افزود: عراق صدای سوریه در مجامع عربی و منطقه‌ای بود و آنچه را علیه کشور ما طراحی شده بود را رد کرد و ایستادگی آن در کنار ملت سوریه در جریان فاجعه زلزله بیانگر عمق روابط دمشق و بغداد است.

اسد تاکید کرد: عراق برای محافظت از ملت سوریه خون داد. از حشد شعبی تشکر می‌کنیم؛ چراکه شگفت انگیزترین دلاوری‌ها را در کنار ارتش سوریه رقم زد.

السودانی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که امنیت و ثبات عراق و سوریه ما را ملزم به هماهنگی بیشتر برای مواجه با چالش‌ها می‌کند.

وی گفت: وجود تروریسم در سوریه، تهدیدی برای عراق و کل منطقه محسوب می‌شود و تنها گذاشتن این کشور در مقابل تروریسم، امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند.

وی همچنین افزود: عراق برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش زیادی کرد و در برهه فعلی چالش‌های امنیتی دغدغه اصلی است و برای حفظ امنیت دو کشور باید هماهنگی‌ها را بیشتر کرد.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از اظهاراتش ادامه داد: رفع چالش آب و خشکسالی مستلزم همکاری مشترک میان دو کشور و تضمین سهم آب هر یک از آنها است.

وی درباره حملات مداوم رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نیز افزود: ما بر موضع ثابت خود مبنی بر رد هرگونه اشغالگری و تجاوز رژیم اشغالگر به سرزمین‌های عربی تاکید می‌کنیم.

السودانی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین بر موضع قاطع و ثابت عراق در قبال ملت و مساله فلسطین تاکید می‌کنیم.

وی درباره اردوگاه آوارگان الهول با هشدار نسبت به تبدیل شدن آن به خطری جدی برای منطقه، گفت: ما از همه کشورها درخواست می‌کنیم اتباع خود را از اردوگاه خارج کرده و به کشور اصلی‌شان منتقل کنند؛ چراکه تداوم حضور این افراد در اردوگاه الهول پیامدهای جدی و خطرناکی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.