روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 11901
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : 12 دی 1399 - 12:53 | | ارسال توسط :
در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش مطرح شد؛

امام جمعه کیش: حفظ سرمایه های کیش از مصادیق امر به معروف ونهی از منکر است

امام جمعه کیش با اشاره به اهمیت توجه به حوزه امر به معروف و نهی از منکر و اینکه باید حل مسئله را از مجموعه های خودمان شروع کنیم حفظ سرمایه های کیش را از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش که با حضور جمعی از معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش، فرمانده نیروی انتظامی کیش، مدیران و مسئولان برخی از ادارات و نهادها، مدیران اصناف و اصحاب رسانه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامی داشت ۹ دی همگرایی و همنوایی مسئولان جزیره کیش در حفظ ارزش های اسلامی در کیش را قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: توقع ما این است که در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها به کلیات پرداخته نشود و مشکلات مسئله محور مطرح و مورد بررسی و ارائه راهکار در راستای اجرایی شدن قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر جلسات مسئله محور نباشد و تنها به کلیات در آن پرداخته شود خروجی مناسبی از آن به دست نیامده و تاثیری در خارج از نشست نخواهد داشت.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه در مسئله حجاب و عفاف باید رویکرد نخست مربوط به ادارات و سازمان ها باشد و هر نهادی در درون مجموعه خود رویکرد توجه به امر ححاب و عفاف را در اولویت قرار دهد افزود: توجه به حجاب و عفاف در میان گردشگران و کیشوندان یک امر ضروری است و باید در برنامه های ستاد قرار داشته باشد اما اولویت اول ما باید مجموعه های تحت اختیار باشد.

وی با بیان اینکه این نشست به مسئله حجاب و عفاف اختصاص دارد اما باید به این مسئله توجه کرد که امر به معروف و نهی از منکر در دیگر حوزه ها نیز با اولویت باید صورت بگیرد مانند مسئله رانت خواری و تضییع حقوق مردم کیش.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش با اشاره به ساخت فرودگاه هندورابی که با هزینه بالایی ساخته شده است اما همچنان بلااستفاده رها شده است تصریح کرد: چرا مسئولان به این مسئله ورود نمی کنند که میلیاردها پول مردم و بیت المال صرف ساخت فرودگاهی شد که بدون استفاده رها شده و کسانی که این دستور را داده اند نه تنها مواخذه و محاکمه نشده اند بلکه پست های بالاتری چون وزارت گرفته اند.

وی تصریح کرد: این افراد باید پاسخگو باشند که با پول مردم کیش و بیت المال چه کرده اند؟

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیش ایر به عنوان یک سرمایه عظیم که متعلق به مردم کیش است افزود: کیش ایر متعلق به مردم کیش و یک سرمایه بزرگ و ارزشمند است که  خیلی راحت مسئله آن را تغییر داده اند و این سرمایه گرانبها را کم ارزش کرده اند؛ این یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است که باید به آن پرداخته شود.

وی با تقدیر از اصناف در همراهی و مشارکت در طرح های حجاب و عفاف گفت: اصناف همانطور که در مسئله بیماری و مبارزه با کرونا خوب عمل کرده اند انتظار می رود در حوزه حجاب و عفاف هم به همان خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام حسن زاده بر آموزش احکام تجارت نیز تاکید کرد و افزود: در این راستا آماده تامین هزینه های دوره های آموزش احکام تجارت و کسب و کار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش باید شهری مدرن اما اسلامی باشد خاطر نشان کرد: فضای شهر بسیار مهم است و ما از این فضا برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به قدر کافی بهره نگرفته ایم و در سطح شهر کمتر بنری دیده می شود که به ترویج این فرهنگ پرداخته باشد؛ ما می توانیم شهری مدرن و اسلامی داشته باشیم و روی مدرن بودن و اسلامی بودن تاکید می کنیم.

دستگاه ها و نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف عمل کنند

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این نشست با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تنها یکی از نهادهای متولی امر حجاب و عفاف و آخرین آن ها در این حوزه است افزود: نهادها و دستگاه های بسیاری در این امر دخیل هستند و نیروی انتظامی و قضایی آخرین حلقه اتصال این زنجیره است اما به دلیل بی توجهی دیگر متولیان، تمام بار بر دوش نیروی انتظامی قرار داده شده و همه انتظار برخورد سلبی از پلیس را دارند در حالیکه اگر دیگر بخش ها و دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کنند شاید نیازی به ورود پلیس هم نباشد.

وی به اعلام وظایف هر دستگاه به تفکیک در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: مهمتر از دریافت وظایف انجام وظایف و اجرایی کردن دستوراتی است که برعهده هر دستگاه و نهاد قرار داده شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش تاکید کرد: اگر هر دستگاه و نهادی از درون خود شروع به کار کند می تواند بازخورد خوبی از مجموعه های بیرون نیز دریافت کند

وی کنترل و نظارت بر حسن اجرای وظایف و دستورات حوزه حجاب و عفاف و ارائه گزارش به ستاد را از موارد مهمی برشمرد که بدون آن طرح ها به سرانجام نخواهد رسید و افزود: با نظارت و کنترل یکپارچه می توان روی اصلاح پوشش و رفتارهای اجتماعی تأثیر گذار بود.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم در حوزه حجاب و عفاف گردشگری است که می تواند بر مجموعه های تحت پوشش خود در رعایت حجاب و عفاف نظارت داشته باشد و ارائه مجوزهای فعالیت را منوط به رعایت حجاب و عفاف در برگزاری برنامه ها قرار دهد.

وی توجه به تبلیغات محیطی در سطح شهر و مبادی ورودی مانند بندر و فرودگاه در حوزه رعایت اصول اسلامی و حجاب و عفاف افزود: تبلیغات بصری در محیط شهری می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و کمتر در کیش به این مسئله پرداخته شده است.

 سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) بر بکارگیری سیاست های اقناعی نسبت به سیاست های کنترلی و نظارتی تاکید کرد و افزود: تمام تلاش این است که در امر حجب و عفاف به شکل اقنایی در جامعه مطرح شده و به صورت یک فرهنگ در میان مردم ایجاد شود تا نیاز به اقدامات سلبی و کنترلی نباشد.

در ادامه این نشست، مدیران اصناف و مجموعه های غیر دولتی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و دادستان کیش مواردی را مطرح کردند.

نویسنده : زیبا حسین زاده
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.