روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 12142
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزش و تفریحات سالم تاریخ انتشار : 16 دی 1399 - 11:45 | | ارسال توسط :

امیدواری اعضای تیم ملی کاراته بانوان برای کسب سهمیه المپیک

دومین مرحله اردوی تیم ملی کاراته بانوان با هدف افزایش آمادگی برای مسابقات مراکش و کسب سهمیه در جزیره کیش در حال برگزاری است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،الهام برگی سرپرست تیم ملی کاراته ایران با اشاره به تصمیم فدراسیون برای برگزاری این اردو در کیش، امروز  گفت: یکی از دلایل حضور ما در جزیره به خاطر شرایط مطلوب آب و هوایی و تشابه آن با شهر توکیو است. علاوه بر این، هدف فدراسیون از برگزاری اردو در کیش ایجاد تنوع برای اعضای تیم پس از یک دوره عدم برگزاری اردوها در این یک سال اخیر بوده است. بعد از این نیز ادامه اردوها در تهران برگزارخواهد شد. تعداد افراد شرکت کننده در این اردو جمعا ۱۱ نفر در رده سنی بزرگسال است. در این بین تعدادی مدال آور هستند که خانم حمیده عباسعلی سهمیه المپیک را دارا است و دو نفر دیگر برای کسب سهمیه المپیک درمسابقات تلاش می کنند. این تیم که در جزیره کیش دومین اردوی خود را بعد از شیوع کرونا سپری می کند برای رقابت در مسابقات مراکش آماده می شود.

 نایب رییس فدراسیون کاراته و مدیر فنی تیم های ملی نیز با اشاره به مراحل آماده سازی تیم برای شرکت درمسابقات مراکش گفت: هر بار با ورود بچه ها به اردو از آنها تست کرونا گرفته می شود، همچنین برای حفظ سلامتی بیشتر ارتباطات خارج از سالن با افراد تیم را تحت کنترل داریم.

اشرف امینی در ادامه گفت: ورزشکاران ما از سال ۹۷ در تلاش برای کسب سهمیه هستند که خوشبختانه اواخر سال گذشته خانم حمیده عباسعلی موفق به کسب سهمیه شد. خوشبختانه تا این لحظه نیز سارا بهمنیار در اولویت سهمیه المپیک است.البته به دلیل عقب افتادن یک ساله مسابقات و برگزاری یک بازی دیگر او باید برای حفظ سهمیه خود تلاش کند. ضمن اینکه رزیتا علیپور نیز شرایط کسب سهمیه را دارد و ما امید داریم که او هم بتواند در مسابقات کسب سهمیه به خوبی بدرخشد. البته باید اشاره کنم شرکت کنندگان علاوه بر تهران از دیگر شهرها در این اردو شرکت کرده اند؛ سارا بهمنیار از گیلان، رزیتا علیپور از مازندران در مسیر کسب سهمیه و همچنین سایر اعضای تیم از ایلام و لرستان و فارس هستند.

وی در خصوص فراهم آوردن امکانات لازم برای بانوان ورزشکار در این اردو گفت: اکنون تیم بانوان از نظر بهره مندی از امکانات و شرایط لازم، کمتر از آقایان نیست و حتی از جهاتی شرایط خانم ها بهتر از اقایان بوده است. تمرینات ما سه بخش است که یک بخش تخصصی و بخش دیگر بدنسازی و میدانی است که بخش بدنسازی به کمک وسایل انجام می‌شود. من از همین جا از خانم محمدی مسوول ورزش بانوان کیش و خانم راستگو نایب رییس کاراته و دکتر نجف پور که مسوولیت ورزشی اینجا را به عهده دارند و همچنین اقای امیری خراسانی که ما راحمایت کردند، نهایت تشکر را می کنم.

مربی تیم ملی کاراته بانوان با تاکید بر اهمیت مسابقات  مراکش گفت: در حال حاضر دومین مرحله از اردو را سپری می کنیم که ۱۷ روز خواهد بود و سپس بچه ها ۵ روز استراحت می کنند و اردوی مرحله سوم در تهران پیگیری خواهد شد. هدف از این اردوها کسب آمادگی لازم برای مسابقات مراکش است که از ۲۰ تا ۲۳ فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد و حساسیت ها درآن، به خصوص نسبت به رقبای نزدیک بسیار بالاست. از طرفی تقریبا یک سال است که بازیکنان مسابقه نداده اند که البته این شرایط برای همه کشورها یکسان بوده است. بنابراین هدف ما این است که به توانایی اولیه خود برگردیم . البته باید اشاره کنم که در دوران عدم برگزاری اردوها، بچه ها زیر نظر کادر فنی و مربیان باشگاهی خود تمرینات تخصصی را انجام داده و تمرینات بدنسازی و میدانی را پشت سر گذاشته اند.

 سمانه خوش قدم با اشاره به اهمیت وجود یک اردوی منسجم گفت: این اردوها روند پیشرفت را متفاوت تر می کند و خدا را شکر این اتفاق برای تیم ما افتاده است. همچنین ما یک مسابقه تدارکاتی را به همت فدراسیون کاراته در لیسبون پرتغال خواهیم داشت که اول اسفند ماه برگزار می شود.البته این مسابقه جز سهمیه نیست زیرا امتیازآن جمع بسته نمی شود. ما در این مسابقه  میزان آمادگی بازیکنان را خواهیم سنجید و آنها را  محک خواهیم زد. باید اشاره کنم اگر خدای نکرده نتوانیم از طریق رنکینگ کسب سهمیه را انجام دهیم،در خرداد ماه یک مسابقه در  پاریس برگزار خواهد شد که آخرین مسابقه گزینشی است و امیدواریم درآنجا موفق شویم. باید تاکید کنم که کسب سهمیه المپیک بسیارسخت تر از گرفتن خود مدال المپیک است.

حمیده عباسعلی نیز در خصوص برگزاری این اردو گفت: در دومین مرحله برگزاری اردوهای المپیک هستیم و من به عنوان اولین نفر از کاروان المپیک دختران توانستم سهمیه کسب کنم. اما دو نفر ازهم تیمی های من هنوز چند مسابقه دارند که باید برای آن آماده شوند. مسابقاتی که در فروردین ماه در مراکش برگزار می شود و در آن پرونده رنکینگ جهانی بسته خواهد شد.  ما امید داریم که ان شاالله هر سه در آنجا سهمیه کسب و در المپیک افتخار آفرینی کنیم. 

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.