روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 42156
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 17 تیر 1402 - 14:23 | | ارسال توسط :
مدیرعامل برق حرارتی اعلام‌کرد:

تولید نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۱۰۰ میلیون مگاوات ساعت گذشت/ آمادگی کامل نیروگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی از ابتدای سال تاکنون توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید شد که این میزان تولید انرژی نقش بسیار مهمی در تأمین برق موردنیاز روزهای اوج مصرف مشترکان سراسر کشور داشته است.
تولید نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۱۰۰ میلیون مگاوات ساعت گذشت/ آمادگی کامل نیروگاه‌های کشور

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«عبدالرسول پیشاهنگ» در جلسه شورای برق به میزبانی شرکت برق حرارتی با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی کشور برای تولید برق پایدار در روزهای اوج مصرف، افزود: میانگین رقم آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی جهان در فصل تابستان حدود ۹۵ درصد است، اما ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشورمان در فصل گرم سال با تلاش فعالان این عرصه به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای رفع ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، گفت: برنامه‌ریزی مدونی از ابتدای شروع به کار دولت به‌منظور ساخت ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید با محوریت شرکت برق حرارتی و افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های بخش صنایع در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۳۴ واحد جدید نیروگاهی وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خاطرنشان‌کرد: تعداد ۱۲ طرح مربوط به بخش بخار واحدهای سیکل ترکیبی است که با ظرفیت یک‌هزار و ۹۷۶ مگاوات در حال تولید برق هستند و افتتاح آن‌ها سالیانه منجر به صرفه‌جویی سه میلیارد لیتری مصرف سوخت شده است.

وی ادامه‌داد: هم اکنون نیمی از نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است و فقط در سال گذشته ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور ساخته شد، همین قدام موجب شد تا حتی در نیروگاه‌هایی که ساخت داخل نبوده نیازی به تأمین قطعات از خارج کشور نداشته باشیم.

پیشاهنگ بیان‌داشت: انجام به‌موقع و با کیفیت برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی موجب آمادگی کامل این واحدها برای تولید برق در زمان اوج مصرف تابستان امسال شده است.

مدیرعامل برق حرارتی خاطرنشان‌کرد: برای پیک تابستان امسال اقدام‌های تعمیراتی عظیمی در دستور کار گرفته است؛ به طور مثال در نیروگاه «شهید رجایی» به‌عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور در مدت هشت ماه تعداد ۱۷ برنامه تعمیراتی انجام شده و هم اکنون این مجموعه با ۱۰۰ درصد آمادگی در اختیار شبکه سراسری برق کشور است.

پیشاهنگ اظهار داشت: برای پیک تابستان امسال در نیروگاه «شهید سلیمانی» کرمان نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی دولتی کشور ۱۵ برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در مدت‌زمان تعمیرات این واحد کار بسیار سنگینی انجام و ژنراتور یک واحد به‌صورت اضطراری تعویض شده است، همچنین با انجام پروژه ارتقا در یک واحد این نیروگاه شاهد آمادگی ۱۰۰ درصدی این مجموعه برای تولید برق در تابستان امسال هستیم.

مدیرعامل برق حرارتی ادامه‌داد: در نیروگاه «رامین» اهواز نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور، همه واحدها و برج‌ها مورد تعمیرات قرار گرفته و با انجام اقدام‌های شبانه‌روزی در چند ماه اخیر شاهد افزایش ۴۰۰ مگاواتی میزان تولید برق این نیروگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

پیشاهنگ درباره برنامه برق حرارتی برای راه‌اندازی یک داشبورد مدیریتی در این مجموعه، گفت: این داشبوردها شامل چهار بخش مالی، طرح‌ها، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.