روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 40075
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1402 - 17:33 | | ارسال توسط :

جزیره‌نشینان کیش از ۹۵۰ راس آهو حفاظت می‌کنند

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سیاست‌های حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای بهبود روند زاد و ولد آهوان و به‌ویژه فرهنگ بالای ساکنان جزیره در مراقبت از آن‌ها، تعداد آهوان در کیش به ۹۵۰ راس رسیده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مریم محمدی در تشریح این خبر، افزود: طبق آخرین نتایج سرشماری از سوی محیط بانان این اداره هم اکنون ۹۵۰ راس آهو در جزیره زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: سال ۱۳۶۳ تعداد ۳۰ راس آهو برای حمایت از تکثیر آهوی ایرانی و افزودن به جذابیت های جزیره کیش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست از جزیره خارک به این منطقه منتقل شد و در حال حاضر با توجه به زاد و ولد آهوان و فرهنگ ساکنان کیش از جمله هنگام رانندگی، شاهد افزایش و حضور گله‌های پراکنده آهوان در بیشتر مناطق جزیره هستیم.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در راستای حفظ پوشش گیاهی و حیات جانوری کیش، به ویژه آهوان، پرندگان و تقویت جذابیت‌های اکوتوریستی، سازمان منطقه آزاد کیش با بهره‌گیری از مشاوران متخصص در حوزه حیات وحش نسبت به طراحی محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار به عنوان پارک حیات وحش کیش اقدام کرده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.