روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14292
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 02 اسفند 1399 - 16:25 | | ارسال توسط :

ساعت محدودیت رفت و آمد کرونایی در هرمزگان تغییر کرد

ساعت محدودیت رفت و آمد کرونایی در هرمزگان با تصمیم اعضا ستاد استانی کرونا این استان از ساعت ۲۱ به ۲۲ تا ۳ بامداد تغییر یافت.
ساعت محدودیت رفت و آمد کرونایی در هرمزگان تغییر کرد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،استاندار هرمزگان روز شنبه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به تایید وجود بیماری کرونا در کشور و استان خوزستان، لزوم جدی‌تر گرفتن کنترل‌ها و محدودیت های کرونایی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نظارت نمایان‌تر کرده است.

فریدون همتی ادامه داد: به همین منظور مسافرانی که از مبدا این استان و با پرواز به هرمزگان سفر می‌کنند باید نتیجه آزمایش منفی ابتلای به بیماری کرونا را همراه داشته باشند و همچنین مسافران اتوبوس‌هایی که از مبدا اهواز و از طریق شهرستان پارسیان در غرب وارد می‌شوند، مورد کنترل قرار می‌گیرند.

بستک قرنطینه کرونایی شد

رییس ستاد کرونای هرمزگان بیان داشت: همچنین با توجه به بیشتر بودن موارد ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان بستک به نسبت سایر شهرستان‌ها، مبادی ورودی و خروجی آن کنترل می‌شود و به مدت یک هفته در قرنطینه کامل قرار می‌گیرد.

همتی افزود: ورودی و خروجی این شهرستان به سمت استان فارس و به داخل هرمزگان توسط نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به دقت رصد شده و منع رفت و آمد برقرار می‌شود.

اداره‌ها و نهادها از برگزاری مراسم‌ها و نشست‌های بی خاصیت بپرهیزند

استاندار هرمزگان اشاره کرد: میزان رعایت دستورکارهای بهداشتی مقابله با بیماری کرونا و مصوبه‌های ستاد استانی این بیماری با دیدن مراسم‌ها و نشست‌های بی‌خاصیت توسط اداره‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی کاهش می‌یابد که باید جلوی آنها گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: این اداره‌ها و نهادها از برگزاری این گونه نشست‌های بی‌خاصیت بپرهیزند که در غیر اینصورت با آنها برخورد می‌شود و احتمال اینکه اسامی آنها به مردم اعلام شود وجود دارد.

همتی گفت: هیچ دستگاهی نمی‌تواند از مصوبه‌های ستاد استانی کرونا که با مشارکت همه اعضا اتخاذ می‌شود سرپیچی کند.

وی، با توجه به شرایط کرونایی از مردم خواست مراسم‌های عزا و عروسی را در این زمان برگزار نکنند و بیان داشت: تعداد عروسی‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های آن در زمان شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و باید اجازه داد این شرایط حفظ شود و جوانان بتوانند به سادگی و با هزینه کم زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

رییس ستاد استانی بیماری کرونا تصریح کرد: چند روز قبل خانواده‌ای مرا برای شرکت در مراسم عروسی دعوت کرد که هر چند برای شرکت در عروسی تمایل داشتم اما برای رعایت دستورکارهای بهداشتی و مصوبه‌های این ستاد از شرکت در آن پرهیز کردم و ما به عنوان مسوولان جمهوری اسلامی و الگویی برای دیگران رعایت کنیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: اکنون نگران ماه‌های پیش رو با توجه به عید نوروز، انتخابات و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان هستم و با توجه به تجربه یک سال گذشته باید مدیریت خوبی در کنترل بیماری کرونا به نمایش بگذاریم و در نظر داشته باشیم که مردم به گردش و سفر نیز نیاز دارند.

آمار فوتی‌های هفته گذشته نگران کننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: ۱۰ نفر در هفته گذشته جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست دادند که در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش یافته و این نگران کننده است.

دکتر حسین فرشیدی ادامه داد: با توجه به آغاز واکسیناسیون جهانی شرایط کرونا در سه ماه آینده امیدوار کننده ارزیابی می‌شود، در کشور هم اکنون به آمار هشت هزار مورد مثبت کرونا در روز رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: وجود کرونای انگلیسی در کشور و به خصوص خوزستان تایید شده که اگر برای مقابله با آن تدبیر نشود مشکل‌های فراوانی برای مردم ایجاد می‌کند.

دبیر ستاد استانی بیماری کرونا هرمزگان اشاره کرد: تعداد بستری‌ها در هفته گذشته افزایش یافت و درحال حاضر ۱۱۱ بیمار داریم که ۶۴ نفر مثبت بوده و ۱۵ نفر در بخش  آی سی یو  قرار دارند و باید مراقبت‌های کرونایی به صورت جدی تا عید نوروز و پس از آن ادامه داشته باشد.

دکتر فرشیدی در زمینه واکسیناسیون هم ابراز داشت: مرحله اول واکسیناسیون در هرمزگان با تزریق ۸۰ واحد برای ۸۰ نفری که در بخش آی سی یو قرار دارند انجام شده و واکسن برای مرحله دوم دراختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفت که پس از تایید وزارت بهداشت نسبت به تزریق آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد بالاتر بیماران کرونایی در بستک اظهار داشت: فرماندار و شبکه بهداشت شهرستان بستک درحال حاضر فعال شده و عملکرد خوبی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هشت روستا در همه شهرستان‌ها قرنطینه شد، پیشنهاد داد: بستک قرنطینه شود تا کسی وارد و خارج نشود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ثبت دو فوتی جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ، شمار فوتی های کووید ۱۹ در هرمزگان به یک هزار و ۱۹ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اشاره به افزایش شمار مبتلایان سرپایی کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار تست کووید ۱۹ در مدت یک روز در هرمزگان انجام می شود که این شمار نسبت به هفته های قبل تا حدودی افزایش یافته است.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی از مردم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، تصریح کرد: هم اکنون هشت روستا در استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا، در قرنطینه کامل به سر می برند.

به گفته نوروزیان این روستاها از توابع شهرستان های بستک، بندرعباس، پارسیان، بندرخمیر و حاجی آباد هستند که حضور در دورهمی ها و رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی از مهمترین دلایل شیوع کرونا در این روستاها است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.