روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 20129
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 11 مرداد 1400 - 17:10 | | ارسال توسط :
در صورت موافقت رییس جمهور؛

شورای عالی توسعه جزیره های هرمزگان تشکیل می شود

استاندار هرمزگان از تنظیم و تدوین پیشنهاد تشکیل شورای عالی توسعه جزیره ها ظرف هفته آینده خبر داد.
شورای عالی توسعه جزیره های هرمزگان تشکیل می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست بررسی مشکلات سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که با حضور رییس مجمع نمایندگان هرمزگان، معاونان استانداری و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: در قالب این پیشنهاد و در صورت موافقت رییس جمهور، این کارگروه به صورت منظم و ماهانه برای بررسی مشکلات و میزان پیشرفت پروژه ها در ۱۴ جزیره استان تشکیل و دستگاه‌های اجرایی گزارش کار خود را ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این کارگروه به منظور سیاست گذاری کلان در حوزه جزایر استان و با حضور معاون رییس جمهور و برخی از وزیران تشکیل خواهد شد، افزود: توسعه، پشتیبانی، تحرک اقتصادی و افزایش پهنه مسکونی و گردشگری جزایر، یکی از الزامات و ضروریات است که باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد و در قالب یک سیاست گذاری خاص، برنامه توسعه جزیره ها در چهار سال آینده تنظیم و تدوین شود.

همتی، توسعه ظرفیت ها به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در جزیره های استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با حمایت از بخش تولید و گردشگری و بهره مندی از این ظرفیت خدادادی، می توان زمینه تحول در این مناطق را سرعت بخشید.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اگر بخواهیم در جزایر استان تحول جدی و پرشتاب صورت بگیرد، باید ساختار و برنامه هایی که در شورای توسعه جزایر یا کارگروه توسعه جزیره های استان پیش بینی می شود مورد حمایت دولت قرار بگیرد تا دستگاه‌ها از قدرت و اختیار کافی برخوردار باشند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست همچنین از طرح مشکلات مربوط به چند سرمایه گذار و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل مشکلات این سرمایه گذاران خبر داد.

همتی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده، هم اکنون چهار پرواز رفت و برگشت به صورت هفتگی در مسیر بوموسی _ بندرعباس انجام می شود که تلاش داریم این پروازها به صورت روزانه انجام شود و از ظرفیت شناورها نیز برای جابه‌جایی بار و مسافر استفاده خواهد شد.

وی تقویت بخش اورژانس بیمارستان بوموسی و همچنین حضور مستمر پزشک متخصص زنان و زایمان در جزیره را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ثبت احوال نیز باید پشتیبانی لازم را برای ثبت تولد نوزادان در این جزیره انجام دهد.

استاندار هرمزگان گفت: دستورهای لازم به منظور توسعه ظرفیت بخش برق و آب در جزیره های بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به دستگاه های مربوطه داده شده و در نشست های بعدی، مشکلات جزایر دیگر استان نیز با حضور دستگاه های مربوطه مورد رسیدگی و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.