روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 30313
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1401 - 10:20 | | ارسال توسط :

مخبر ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

معاون اول رئیس جمهور در پیامی ارتحال استاد اخلاق و خطیب برجسته، آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت.
مخبر ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«محمد مخبر» روز دوشنبه در پیامی با ابراز تأثر از درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا آورده است: بدون تردید خطبه‌ها، رهنمودها و سخنرانی‌های مذهبی این استاد گرانقدر که همیشه از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار بود و اقشار مختلف جامعه علاقه و اشتیاق وافری به سخنان دلنشین و تاثیرگذار این چهره برجسته دینی داشتند، برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران و نسل‌های آتی به یادگار باقی خواهد ماند.

معاون اول رئیس‌ جمهور در این پیام برای این عالم دینی برجسته علو درجات و برای علاقه‌مندان و بازماندگان ایشان صبر و اجر مسألت کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله فاطمی‌نیا از اساتید صاحب‌نام اخلاق در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. وی سپس قریب ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و در کنار تحصیلات حوزوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت، علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره برد. این خطیب برجسته، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.