روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 1681
  پرینتخانه » ایران, بین الملل تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1399 - 17:34 | | ارسال توسط :
کرونا

همکاری سازمان‌های جهانی و رهبران دولت‌ها برای تولید واکسن و داروی کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تسریع توسعه و تولید واکسن‌ها و درمان‌هایی که از بیماری کووید-۱۹ جلوگیری می‌کنند و اطمینان از توزیع سریع و عادلانه آن‌ها در سرتاسر جهان به رهبران جهان پیوست.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تسریع توسعه و تولید واکسن‌ها و درمان‌هایی که از بیماری کووید-۱۹ جلوگیری می‌کنند و اطمینان از توزیع سریع و عادلانه آن‌ها در سرتاسر جهان به رهبران جهان پیوست.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، تئودور آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که تجربه گذشته به ما آموخته است حتی در صورت وجود ابزار، آن‌ها به طور مساوی در دسترس همگان قرار نمی‌گیرند و این بار نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

برنامه جدید با نام “دسترسی به شتاب دهنده ابزار کووید-۱۹” همکاری بین سازمان جهانی بهداشت و ده‌ها دولت، سازمان‌های غیرانتفاعی و رهبران صنایع است.

معرفی این برنامه روز گذشته به میزبانی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اورسلا فون، رئیس کمیسیون اروپا و ملیندا و بیل گیتس انجام ‌شد.

رهبران آفریقای جنوبی، رواندا، آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، مالزی، عربستان سعودی، فنلاند و کاستاریکا به این کنفرانس پیوستند تا برای همکاری و پشتیبانی از این برنامه تعهد خود را اعلام کنند.

این در حالی است که غیبت رهبران کشورهای چین و ایالات متحده آمریکا در این کنفرانس قابل توجه بود.

مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز با ابراز امیدواری نسبت با همکاری چین و آمریکا در آینده با این برنامه، اعلام کرد همه نیروها باید به این برنامه بپیوندند و هیچ شکافی بین کشورها نباید ایجاد شود.

به گفته رئیس کمیسیون اروپا، این برنامه با هدف جمع آوری ۸ میلیارد دلار برای تقویت توسعه تشخیص و درمان انجام خواهد شد.

توسعه و تولید واکسن‌ها و درمان‌های بیماری کووید۱۹ تنها قدم اول برنامه است و در قدم بعدی باید این ابزارها مقرون به صرفه بوده و در شمار میلیاردی تولید و در سراسر جهان توزیع شود.

رئیس کمیسیون اروپا در این کنفرانس تاکید کرد که همه‌گیری کروناویروس جدید موضوعی جهانی بوده و از این رو مقابله با آن به همکاری و تلاش جهانی نیاز دارد

نویسنده : اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.