روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 42409
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 25 تیر 1402 - 17:15 | | ارسال توسط :

پوتین: اگر از مهمات خوشه‌ای علیه روسیه استفاده شود مقابله به مثل می‌کنیم

پوتین می‌گوید روسیه هنوز نیازی به استفاده از مهمات خوشه‌ای ندارد، اما اگر این مهمات علیه کشورش استفاده شود، این حق را دارد که اقدامات متقابل انجام دهد.
پوتین: اگر از مهمات خوشه‌ای علیه روسیه استفاده شود مقابله به مثل می‌کنیم

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفتگو با شبکه روسیا ۱، نظر خود را در مورد تصمیم دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین – که در بیش از ۱۰۰ کشور به دلیل خطری که برای غیرنظامیان ایجاد می‌کند ممنوع است، ارائه کرد.

او گفت: آمریکا قبلا گفته بود که استفاده از مهمات خوشه‌ای جنایت جنگی است، باید با آن برخورد شود.  من فکر می‌کنم اینگونه باید به آن نگاه کرد. تحویل مهمات خوشه ای آمریکا به اوکراین جرم است

او افزود: رژیم کی‌یف این کار را به دلیل کمبود مهمات انجام می‌دهد.

رهبر روسیه تاکید کرد: روسیه دارای ذخایر کافی از انواع مهمات خوشه‌ای است. روسیه هنوز نیازی به استفاده از مهمات خوشه ای نداشته، اما اگر این نوع تسلیحات علیه نیروهای این کشور استفاده شود، مسکو حق دارد اقدامات متقابل انجام دهد.

هفته گذشته، ایالات متحده از بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین که شامل مهمات خوشه‌ای است، رونمایی کرد.

پوتین گفت: «تا به حال این کار را نکرده‌ایم، استفاده نکرده‌ایم و چنین نیازی نداشتیم، با وجود کمبود مهمات در یک دوره زمانی مشخص، اما این کار را نکردیم.

رئیس‌جمهور روسیه  روند عملیات نظامی ویژه در اوکراین را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح روسیه «قهرمانانه» رفتار می‌کنند و تمام تلاش‌های دشمن برای شکستن دفاع روسیه در جریان به اصطلاح ضد حمله کی‌یف را خنثی می‌کنند.

پوتین گفت: ” نیروهای ما قهرمانانه رفتار می کنند. تمام تلاش‌های دشمن برای شکستن پدافند ما – که هدف بوده است، از جمله استفاده از ذخایر راهبردی – در کل تهاجم موفق نبوده است. دشمن هیچ موفقیتی نداشته است.

پوتین در پاسخ به این سوال که اقدامات بعدی روسیه چیست، قول داد بدون دوربین پاسخ دهد. پوتین گفت: زمانی که دوربین‌ها خاموش باشند، این را جداگانه به شما می‌گویم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.