روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 35432
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 02 آبان 1401 - 11:58 | | ارسال توسط :
گفت و گوی اخبار کیش با مدیرکل بازرگانی منطقه آزاد کیش:

کارگروه صنفی برای حمایت از اصناف

سرپرست شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به تشریح لزوم تشکیل اتاق فکر توسط فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران اقتصادی برای سرعت بخشی در رفع موانع مناطق آزاد پرداخت.
کارگروه صنفی برای حمایت از اصناف

به گزارش روزنامه اخبار کیش ،نصراله ابراهیمی در «نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف کیش» که شامگاه سه شنبه ۲۶ مهر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، فعالان اقتصادی را بازوان توانمند و ارزشمند و محرک در نظام اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالان اقتصادی در شرایط سخت اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه می توانند همراه دولت باشند تا با کمک آن ها بتوان از این برهه با سربلندی عبور کرد.
ابراهیمی با تاکید بر این که وظیفه ما مدیریت و خدمت است اظهار داشت: فعالیت پیشکسوتان عرصه اقتصاد، در سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در یک نظام اسلامی با یک ایدئولوژی اسلامی باید در مسیر رضای خدای متعال باشد و همگان باید با الهام گیری از ائمه اطهار(ع) تا پای جان برای خدمت به مردم ایستادگی و تلاش کنند تا مشکلات کشور رفع گردد. در خصوص نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف کیش با علی امیدی، مدیر کل بازرگانی منطقه آزاد کیش به گفت و گو پرداخت.
علی امیدی، مدیرکل بازرگانی منطقه آزاد کیش درخصوص تغییرات صدور مجوز در مناطق آزاد به خبرنگار ما گفت: در مناطق آزاد تشکل های صنفی در چهار چوب نظام صنفی عمل نمی کنند و ساماندهی صنفی نمی شود از انحایی که اصناف ینتاز به ساماندهی داشته اند.
وی در ادامه بیان کرد: طبق قانون ماده ۸۸ آیین نامه اجرایی اصناف باید همکاری بین دبیرخانه شورای مناطق آزاد و هیت عالی اصناف ابلاغ می شد البته چندین مرتبه ابلاغیه هایی طبق آیین نامه صنفی صورت گرفته است اما هیچ کدام به نتیجه نرسیده است در این مدت نمایندگان مناطق آزاد کشور و دبیرخانه مناطق آزاد و هیت نظارت بارها جلسه برگزار کرده اند و آیین نامه جدیدی را تدوین نموده اند که اگر رد مناظطق آزاد اجرایی شود شاید الگوی خوبی باشد برای اجرایی آن در سایر شهرها.
مدیرکل بازرگانی منطقه آزاد کیش در ادامه درخصوص اینکه این الگو چیست که میتواند برای سایر نقاط کشور هم استفاده شود اظهارداشت: طبق قانون ماده ۱۱ صدور مجوز در مناطق آزاد روند سختی را داشت و با توجه به این موضوع وزیر صمت ابلاغیه ای اگر صادر کند برای تهسیل در صدور مجوز است و این الگوی پیشنهادی فرایند صدور اتاق اصنافو در هزینه های نیروی انسانی نیز گاهش پیدا خوهد کرد.
وی در ادامه باین کرد: مسوولیت حمایت از صنوف به عهده مارگروه صنفی است و این کار گروه در روند صدور مجوز اعتباری نخواهند داشت و فقط برای حمایت از اصناف تشکیل شده اند.
علی امیدی در ادامه افراد کارگروه را معرفی کرده است: این کارگروه از افرادی هستند که مجوز فروش دارند به طور مثال افرادی که مجوز فروش پوشاک دارند در این کارگروه می توانند شرکت کنند که این افراد توسط دبیر شورای مناطق آزاد و اصناف تغیین خواهند شد و در این کارگروه صنفی برای حمایت حضور پیدا خواهند کرد.
وی در پایان اظهارداشت: با توجه به اهمیت اینکه فرآیند صدور مجوز تسهیل خواهد شد و تنها راه اجرایی این طرح این است که وزیر صمت ابلاغیه ای برای مناطق آزاد ارسال کند و این ابلاغیه می تواند شروعی برای اجرا شدن طرح حمایت از اصناف باشد.

| منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.