روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 19409
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 22 تیر 1400 - 12:31 | | ارسال توسط :

۹۸ درصد مجرمان فضای مجازی کیش ساکن آن نیستند

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: ۹۸ درصد مجرمان شناسایی و دستگیر شده مرتبط با جرایم فضای مجازی این جزیره ساکن آن نیستند.
۹۸ درصد مجرمان فضای مجازی کیش ساکن آن نیستند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،سرهنگ محمدرضا رضایی اظهار داشت: در سال جاری ۱۰۰ پرونده های تشکیل شده در ارتباط با جرایم فضای مجازی در این جزیره کشف شده که ۹۸ درصد مجرمان شناسایی و دستگیر شده آن اهل و ساکن کیش نیستند.

وی اضافه کرد: این نشان از فرهنگ رفتاری و قانونمندی کاربران فضای مجازی جزیره کیش بوده و با توجه به اینکه آنان بیشتر قربانیان جرایم هستند لازم است توجه بیشتری برای مقابله با کلاهبرداری های صورت گرفته داشته باشند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی جزیره کیش افزود: ماموران این پلیس ۱۰۰ درصد پرونده های مفتوحه جرایم فضای مجازی در این جزیره را کشف کرده اند و میانگین به نتیجه رسیدن این پرونده ها به زیر یک ماه کاهش یافته است.

وی یادآور شد: امسال جرایم گزارش شده در حوزه فضای مجازی جزیره به نسبت سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی بوده که عمده دلیل این رشد روی اوردن مردم به خریدهای اینترنتی است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه روی اوردن مردم به سمت استفاده از ابزارهای نوین خدماتی رویکردی توسعه مدار در جامعه است گفت: اما انتظار می رود مردم در استفاده از این فضا از جمله خریدهای اینترنتی موارد مختلف جهت جلوگیری از کلاهبرداری ها مورد توجه قرار دهند.

شناختن از شخصی که با او معامله می کنید و آگاهی از کالای خریداری شده، حفاظت از اطلاعات شخصی از جمله کار بانکی و رمز آن، رعایت سیاست حفظ اسرار  و بررسی حساب های مالی از توصیه هایی بود که رییس پلیس فتا کیش برای جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی به افراد کرد.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.