روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9972
  پرینتخانه » اقتصادی, ایران تاریخ انتشار : 26 آبان 1399 - 8:11 | | ارسال توسط :

آمادگی معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برای آگاهی خانواده‌ها در‌ ایمنی حمل و نقل

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمل و نقل بخش مهمی از زندگی خانواده‌ها را تشکیل داده است، در این راستا آموزش و آگاهی در موضوعاتی نظیر ایمنی، محیط‌زیست، آلودگی هوا و رانندگی ایمن، مهم است که ما در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم.
آمادگی معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برای آگاهی خانواده‌ها در‌ ایمنی حمل و نقل

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمل و نقل بخش مهمی از زندگی خانواده‌ها را تشکیل داده است، در این راستا آموزش و آگاهی در موضوعاتی نظیر ایمنی، محیط‌زیست، آلودگی هوا و رانندگی ایمن، مهم است که ما در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از فارس، معصومه ابتکار امروز در مراسم روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی و آئین آغاز به کار پویش اجتماعی بانوبان، اظهار داشت: امروز حمل و نقل بخش مهمی از زندگی خانواده‌ها را تشکیل داده است، در این راستا ارتقابخشی، آموزش و آگاهی در موضوعاتی نظیر ایمنی، محیط‌زیست، آلودگی هوا و رانندگی ایمن، مهم است و در این پویش ضروری، مشارکت همه دستگاه‌ها لازم است. 

وی افزود: ما هم در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حمایت از ارتقای سطح آگاهی، شناخت و مهارت‌ها در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم. 

ابتکار ادامه داد: ضرورت دارد در مورد رانندگی و چگونگی استفاده از خودرو، سبک زندگی را اصلاح کنیم. اغلب خانواده‌های ایرانی دارای خودرو هستند و جوانان هم پس از رسیدن به سن قانونی به خودرو دسترسی دارند، بنابراین استفاده صحیح از خودرو مهم است. البته در این حوزه آموزش و پرورش هم کارهایی کرده است، اما در حوزه آموزش عالی کارهای کمتری دیده‌ایم. 

وی اظهار کرد: توجه سازمان‌های مردم‌نهاد به موضوع آموزش و آگاهی‌بخشی در حوزه ایمنی حمل و نقل ارزشمند است. ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم، بتوانیم وسایل آموزشی مرتبط با این موضوعات را ارائه دهیم. 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد باید در این حوزه حساس باشند. این موضوع از زاویه روانشناختی نیز نیاز به توجه و پیگیری دارد. 

ابتکار افزود: انتظار داریم متقابلاً در مسئله خانواده هم وزارت راه و شهرسازی توجه کافی داشته باشد. به هر حال این وزارتخانه مسئولیتی فراگیر دارد.

وی گفت: ما در ستاد ملی خانواده شاخص‌های خانواده را تبیین کرده‌ایم و حمایت از خانواده یکی از رویکردهای مهم دولت است. 

وی تأکید کرد: توجه دادن به بحث خانواده و سیاست‌های خانواده در حوزه حمل و نقل هم اهمیت دارد. به تازگی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتم که درباره سیاست‌های دوستدار خانواده در حوزه حمل و نقل و شهرسازی است تا این سیاست‌ها را تکمیل کنند. 

وی افزود: باید سعی شود در قالب تکالیف مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی حمایت از خانواده و همچنین سیاست‌های رئیس‌جمهور در حمایت از  خانواده شاخص‌هایی داشته باشیم که ما شاخص هم داریم و کلی‌گویی نمی‌کنیم و هر بخش باید براساس شاخص‌های توانمند، سیاست‌های دوستدار خانواده را حداکثر تا پایان سال داشته باشد. این رویکرد مهم است و توجه به اهمیت خانواده در فرهنگ دینی و اسلامی ما است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : فارس
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.