روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 1609
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1399 - 17:48 | | ارسال توسط :
سخنگوی شورای سلامت کیش

آمار بیماران کرونایی بستری در کیش به صفر رسید

تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کیش به صفر رسید تا این جزیره پس از ۲ ماه مبارزه و تلاش بی امان با ویروس کرونا، در نخستین روز اردیبهشت شاهد اولین روز بدون بیمار تنفسی باشد.

تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کیش به صفر رسید تا این جزیره پس از ۲ ماه مبارزه و تلاش بی امان با ویروس کرونا، در نخستین روز اردیبهشت شاهد اولین روز بدون بیمار تنفسی باشد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سخنگوی شورای سلامت کیش با اعلام این خبر افزود: بعد از گذشت بیش از ۶۳ روز، بخش بیماران تنفسی مشکوک به کووید -۱۹ در بیمارستان کیش امروز دوشنبه خالی از بیمار شد. 

محمدرضا رضانیا افزود: از بین نمونه‌های که این هفته به آزمایشگاه ارسال شده بود هیچ مورد جدید و مثبتی گزارش نشده و شمار مبتلایان به ویروش کرونا در کیش از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون در مجموع ۵۲ دو نفر بوده که از  این تعداد ۵۰ بیمار مداوا و مرخص شده‌اند و دو بیمار در هفته‌های نخست شیوع فوت شدند.

   وی تصریح کرد: در هفته جاری مورد جدید از ابتلای به کرونا در کیش گزارش نشده و در بخش تنفسی بیماران مشکوک به این ویروس در بیمارستان کیش بستری نداریم که امیدواریم این روند طی روزهای آینده تثبیت شود و کادر درمان این بیمارستان بتوانند فرصتی برای استراحت داشته باشند.

  سخنگوی شورای سلامت کیش، با اشاره به آغاز فعالیت محدود در بازارهای کیش از دوشنبه شب، خواستار رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری‌های اجتماعی و رعایت پروتکل‌های مربوطه شد و از مردم خواست تا به منظور قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا از تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید پرهیز کنند.

  روند مبارزه با ویروس کرونا با توجه به تدابیر و اقدامات انجام شده در کیش در یک وضعیت به نسبت پایدار قرار گرفته، به گونه‌ای که آمار ابتلای به این بیماری در هفته گذشته تاکنون از رقم ۵۲ نفر تغییر نکرده است، از طرفی اقدامات درمانی این بیماران در بیمارستان کیش روندی موفق داشته است و بجز دو فوتی که در هفته نخست شیوع کرونا گزارش شد؛ سایر بیماران مداوا  و ترخیص شده‌اند و هم اکنون هیچ بیماری کرونایی در این بیمارستان بستری نیست.

از طرفی با همت سازمان منطقه آزاد کیش، شورای سلامت، بخش خصوصی و دستگاه‌های نظارتی مستقر در جزیره کیش طی دوماه مبارزه بی‌امان علیه ویروس کرونا، معابر عمومی، پارک‌ها، میادین و مساجد، ناوگان‌های حمل و نقل،  بطور مستمر ضد عفونی، ضوابط قرنطینه‌ای در مبادی ورودی اعمال شده و تمامی مکان‌های تجمع و مشاغل خطرآفرین، اماکن ورزشی و تفریحی در سطح جزیره تعطیل بوده است. 

 توزیع رایگان ارزاق عمومی در بین اقشار آسیب‌پذیر، راه‌اندازی پوی‌شهای  مردمی، برگزاری کلاس‌های آموزشی از راه دور برای دانش‌آموزان، افزایش ۸۶ تخت بیمارستانی و تأمین بیمارستان پشتیبان جزیره با ۳۳ تخت و ۲۲ دستگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده، راه‌اندازی پزشک آنلاین، رونمایی از دستگاه تست کرونا ظرف ۳ ساعت در بیمارستان کیش، تهیه و ساخت چهار دستگاه تونل تمام اتوماتیک ضدعفونی در مبادی اصلی ورودی  کیش توسط بخش خصوصی، بازگشت کیشوندان از سفر با اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی و اختصاص۸ قرارگاه توسط ناحیه مقاومت بسیج ازجمله اقدامات پیشگیرانه سازمان منطقه آزاد کیش طی دوماه گذشته بوده است.‌

معاون اول رییس‌جمهوری اخیراً در دیدار مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از اقدامات منطقه آزاد کیش در پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: این اقدامات می‌تواند الگویی برای کشور باشد.

 اسحاق جهانگیری ضمن ابراز خرسندی از اقدامات پیشگیرانه و روند مبارزه با ویروس کرونا در جزیره کیش؛ استمرار این اقدامات را  مقدمه و زمینه ساز فعالیت مجدد اقتصادی در جزیره کیش دانست.

وی همچنین از روند فعالیت شورای سلامت، بهره گیری از توانمندی دستگاه‌های مختلف، مشارکت بخش خصوصی در میدان مبارزه با کرونا و حفظ ثبات و ایجاد امنیت اجتماعی میان اقشار مختلف جامعه در جزیره کیش تجلیل کرد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.