روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43849
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 شهریور 1402 - 15:08 | | ارسال توسط :

آموزش و پیشگیری بهترین راه برای مقابله با پشه آئدس

کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کیش گفت: خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری ناشی از پشه آئدس در کیش مشاهده نشده است.ظسببس

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، ابراهیم مرادی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت در پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از پشه آئدس گفت: با توجه به مشاهده پشه آئدس در سال‌های گذشته در استان هرمزگان، مرکز بهداشت کیش برای پیشگیری و آگاهی بخشی مراقبت‌ها را جدی‌تر دنبال می‌کند.

مرادی در خصوص اقدامات خود مراقبتی که باید در مقابل با پشه آئدس و ابتلا به بیماری تب دانگ انجام شود، گفت: ساکنان ظروف زیر گلدان‌ها را بردارند و یا آب راکد آن را خالی کنند.

وی افزود: آب زیر کولر به صورت روزانه و مرتب خالی شود و در منابع ذخیره آب شرب در منزل همیشه بسته باشد.

کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کیش گفت: لاستیک‌های فرسوده و مستعمل در محوطه ساختمان‌ها و منازل جمع آوری شود.

مرادی تاکید کرد: پشه آئدس علاقه زیادی به تخم گذاری در آب‌های راکد شیرین دارد.

وی رعایت نظافت محوطه‌های مسکونی و کارگاه‌های ساختمانی را ضروری برشمرد و گفت: افزایش آگاهی ساکنان جزیره کیش در خصوص راه‌های مقابله و بهسازی محیط برای پیشگیری از تخم گذاری و تکثیر پشه آئدس موثر است.

مرادی تصریح کرد: دوره‌های بازآموزی و کنترل بیماری‌های منتقله از پشه آئدس برای هتل ها، ادارات، اصناف مختلف جزیره کیش به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و صاحبان مشاغل مختلف می‌توانند برای برگزاری این دوره‌ها درخواست خود را به مرکز بهداشت جزیره کیش ارائه دهند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.