روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 42767
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 مرداد 1402 - 15:28 | | ارسال توسط :

آموزش چهره به چهره بیماری تب کریمه کنگو در کیش

مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت کیش گفت: آموزش چهره به چهره بیماری تب کریمه کنگو با حضور کارشناسان بهداشت در مراکز و پایگاه‌های سلامت کیش در حال اجراست.
آموزش چهره به چهره بیماری تب کریمه کنگو در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، لیدا تفتی گفت: این بیماری از طریق ویروس بین انسان و دام با گزش کنه آلوده و یا تماس مستقیم با خون و ترشحات حیوان آلوده، تماس نزدیک با خون و ترشحات انسان بیمار این ویروس از محل خراشیدگی و بریدگی‌های پوستی و یا مخاط چشم و دهان و بینی می‌تواند وارد بدن فرد شود.

وی تصریح کرد: استفاده از دستکش، چکمه و عینک محافظ هنگام ذبح دام و یا رسیدگی به دام با هدف جلوگیری از گزش کنه و آلودگی با خون و ترشحات دام از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

تفتی گفت: نگهداری گوشت تازه قبل از پاک کردن و تکه کردن در دمای یخچال به مدت یک روز، پاک کردن و تکه کردن گوشت با دستکش و معاینه دام از نظر وجود کنه و در صورت مشاهده گزارش به دامپزشکی، خریدن گوشت از قصابی‌های معتبر و گوشت دارای مهر دامپزشکی از دیگر نکات مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو است.

مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت کیش گفت: علائم اولیه مشابه سرماخوردگی و آنفلوانزا است و در مراحل بعدی تب بالا و خونریزی که خونریزی می‌تواند حتی به شکل خونمردگی و لکه‌های قرمز زیر پوستی نیز رخ دهد.

تفتی تصریح کرد: افراد در صورت داشتن این علائم و یا تماس با دام یا گوشت تازه هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.