روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 13185
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 06 بهمن 1399 - 18:14 | | ارسال توسط :

آنچه به جایی نرسد فریاد است

این روزها گرانی ها در بخش های مختلف در سطح کشور و همچنین جزیره کیش فریاد همه را درآورده اما دریغ از کوچکترین تغییر.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مدت هاست که در جزیره کیش مشکل مسکن یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات حل نشدنی است که با وجود زده شدن کلنگ فاز اول مسکن ملی در کیش هم این معضل حتی ذره ای به سوی بهبود حرکت نکرد.

بعد از اینکه کلنگ فاز اول مسکن ملی زده شد انتظار می رفت بازار مسکن جزیره کیش شاهد اندک تغییری در قیمت های فروش و اجاره باشد اما چنین نشد و در حالیکه معاملات مسکن تنها توسط افراد با توانایی های مالی بالا یا کسانی که از قبل صاحب مسکن بودند صورت میگیرد کسانی که آرزوی داشتن مسکن را در دل می پروراندند امروز تنها آرزوی این را دارند که بتوانند با اندک پس اندازی که روزی می توانست سنگ بنای رسیدن به آرزوی خانه دارشدنشان باشد تنها خانه ای برای اجاره پیدا کنند البته آن هم نه خانه ای باب دندان و میل بلکه فقط برای داشتن یک سقف بالای سر.

روزها، هفته ها، وماه ها به سرعت می گذرند و هرکدام از ما به تاریخ پایان قراردادهای اجاره با صاحبخانه هایمان نزدیک می شویم و هر شب با کابوس اینکه اگر صاحبخانه جوابمان کند یا درخواستی خارج از توان ما داشته باشد نیمه شب از خواب می پریم و تا صبح در این اندیشه همچون مرغ سرکنده پر و بال می زنیم.

این ها را فاطمه محدثی یکی از بانوان شاغل جزیره کیش می گوید؛ وی که دو فرزند دارد و همسرش نیز کارمند بخش خصوصی است و از کمترین مزایای شغلی برخوردار است به خبرنگار ما گفت: راستش خیلی خسته شده ام، هر چقدر کار می کنیم تازه می توانیم هزینه اجاره خانه و خورد و خوراک را در حد بسیار پایین تامین کنیم، از اول صبح کار می کنیم، هزینه مدرسه بچه ها، اجاره خانه، رخت و لباس، دوا و درمان، رفت و آمد به محل کار و خیلی هزینه های دیگر امانم را بریده و خسته ام کرده آنقدر که دلم می خواهد از جزیره بروم اما از ترس اینکه نتوانم در شهر خودمان کار پیدا کنم اینجا مانده ام.

وی ادامه می دهد، در سرزمین اصلی حداقل مسکن مهر، مسکن ملی یا حداقل حاشیه شهری وجود دارد که بتوان سرپناهی پیدا کرد اما اینجا خیلی سخت می توان جایی مناسب برای زندگی هم اندازه درآمدت پیدا کنی و این مسئله موجب شده که ما به فکر بازگشت به شهر خودمان بیافتیم.

نمازی هم از کسانی است که به گرانی ها به ویژه گرانی مسکن اعتراض دارد اما می گوید: به فرض اینکه مصاحبه کنیم و بگوییم آیا اتفاقی می افتد؟ هزار بار در این سالها در روزنامه ها و خبرها حرف از گرانی کالاها و افزایش بی رویه قیمت ها در همه بخش ها شده است آیای تاثیری هم داشته، یک ضرب المثل ایرانی هست که می گوید:« آنچه به جایی نرسد فریاد است».

به راستی چه کسی باید به این بی سامانی قیمت ها نظارت کند و این همه برنامه و جلسه و نشست آیا نباید خروجی داشتته باشد که مردم هم در آن سهیم باشد.

زده شدن کلنگ فاز اول مسکن ملی در جزیره کیش بارقه امیدی شد برای کسانی که در سخت ترین شرایط زندگی می کنند و تمام درآمد روزهای سخت کار را برای اجاره مسکن صرف می کنند اما نزدیک به یک ماه است که کلنگ زنی انجام شده و دریغ از کوچکترین حرکت از سوی متعهدین به ساخت و ساز این واحدها.

جزیره کیش در سال های اخیر علاوه بر اینکه با مشکلات فراوان اقتصادی روبرو بوده گرانی ها هم مزید بر علت شده و داد مردم را درآورده به حدی که برخی به شهرهای خود بازگشته اند اما عده ای مردم هیچ راه برگشتی ندارند و در سخت ترین شرایط زندگی می کنند و تنها امیدشان بعد از خدا به همت مسئولانی است که بر کرسی خدمت تکیه زده اند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.