روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31469
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 23 خرداد 1401 - 12:52 | | ارسال توسط :

آیا ساخت شهرک مسکونی در گرزه مشکل گرانی مسکن در کیش را حل می کند

به گزارش روزنامه اخبار کیش، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندر گرزه از طرح هایی است که در طی سال های اخیر در خصوص آن صحبت شده است و سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است اما واکنش های متفاوتی از سوی مردم در این رابطه دیده شده است به همین […]

آیا ساخت شهرک مسکونی در گرزه مشکل گرانی مسکن در کیش را حل می کند

به گزارش روزنامه اخبار کیش، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندر گرزه از طرح هایی است که در طی سال های اخیر در خصوص آن صحبت شده است و سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است اما واکنش های متفاوتی از سوی مردم در این رابطه دیده شده است به همین دلیل سرمایه گذار این طرح در یکی از شبکه های اجتماعی حضور یافته و به سوالات مردمی پاسخ گفت.

 نادر کشتکار سرمایه گذار جزیره کیش در این نشست با اشاره به اینکه این طرح متعلق به بخش خصوصی است و برای قشر خاصی نیز در نظر گرفته نشده است گفت: مجتمع میکامال در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد و بیش از ۴ هزار نیروی کار با آن درگیر می شوند که نیازمند تامین مسکن مناسب هستند و بی تردید جزیره کیش توان پاسخگویی به نیاز مسکن این تعداد را نخواهد داشت. و ما با اولویت سکونت پرسنل این شرکت اقدام به ساخت این شهرک کردیم.

کشتکار تاکید کرد: یکی از معضلات کنونی در جزیره کیش تامین مسکن مناسب و ارزان قیمت است که تنها بخش کارگری و خدماتی با آن دست به گریبان نیست بلکه یکی از مشکلات بزرگ بسیاری از ساکنان جزیره است.

وی با بیان اینکه ساخت تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی در کیش نه از نظر قیمت زمین و نه از نظر قیمت مصالح و وجود امکانات ساخت و ساز با سرزمین اصلی یکسان نیست و ساخت این تعداد در جزیره کیش بسیار دشوارتر از سرزمین اصلی است.

این سرمایه گذار روند ساده تر دریافت مجوزهای ساخت و ساز، آب و برق و دیگر امکانات در سرزمین اصلی را نیز یکی از مواردی عنوان کرد که ساخت واحدهای مسکونی در بندرگرزه را اولویت بخش خصوصی در ساخت این شهرک ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه این شهرک تنها برای نیروهای کارگری و خدماتی ساخته نمی شود تاکید کرد: به صورت مستمر گفته می شود که این واحدها برای نیروهای کارگری است و اگر به هر دلیل آن ها نتوانند در یک بازه زمانی در کیش حضور یابند مشکلات عدیده ای به وجود خواهد؛در حالیکه این واحدهای مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته و به تمامی کسانی که علاقمند خرید هستند واگذار خواهد شد و در خصوص رفت و آمد ساکنان به کیش نیز تمهیداتی برای تامین شناورهای پرسرعت که در هر شرایط آب و هوایی امکان تردد دارند دیده شده است. و تا ۵ سال خدمات تردد بین این بندر و کیش رایگان خواهد بود.

کشتکار افزود: بحران منابع انسانی یکی از معضلاتی است که کیش با آن دست به گریبان است و ایجاد این شهرک می تواند بستر مناسبی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز جزیره باشد.

وی تاکید کرد: طرح های شهرک آماده شده و مجوزهای لازم از سرزمین اصلی در حال تکمیل است و تمامی امکانات مورد نیاز یک شهرک در این طرح دیده شده است.

این سرمایه گذار و فعال اقتصادی جزیره کیش در خصوص تاثیر این شهرک در کاهش اجاره بهای مسکن در کیش نیز خاطر نشان کرد: ساخت این شهرک کاملا توسط بخش خصوصی است و در صورت تکمیل نیز تنها بخشی از مشکل مسکن کیش را رفع خواهد کرد و مسئولان باید به فکر حل ریشه ای این مشکل باشند.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.