روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7697
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 02 مهر 1399 - 16:13 | | ارسال توسط :
همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس؛

آیین تجلیل از سربازان نمونه کیش برگزار شد

آیین تجلیل و تکریم سربازان نمونه جزیره کیش با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و سربازان جزیره کیش در سالن همایش های ناحیه مقاومت سپاه کیش برگزار شد.
آیین تجلیل از سربازان نمونه کیش برگزار شد

آیین تجلیل و تکریم سربازان نمونه جزیره کیش با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و سربازان جزیره کیش در سالن همایش های ناحیه مقاومت سپاه کیش برگزار شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ابتدای این مراسم، سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه با تبریک ایام الله دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار کرد: همدلی نیروهای مسلح و مردم در کنار هم زمینه ساز پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه حضور همه جانبه مردم در دفاع مقدس درس عبرتی برای استکبار جهانی بود که انقلاب اسلامی را بیمه کرد افزود: در سال ۵۹ در چنین روزهایی بخش عمده ای از این مرز و بوم از سوی دشمن بعثی به پشتیبانی استکبار جهانی مورد هجوم قرار گرفت و با وجودی که این روزها مصادف با بازگشایی مدارس بود بسیاری از دانش آموزان از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

کناری افزود: صدام که داعیه حمایت از مردم عرب را داشت بسیاری از هموطنان عرب زبان ما را به خاک و خون کشید و از شهر ودیار خود آواره کرد.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ هر جنگی که در ایران آغاز شد بخش عمده ای از کشور را از دست دادند و فلات قاره ایران کوچک شد که همه به دلیل بی کفایتی پادشاهان گذشته است اما در جنگ تحمیلی با حضور رزمندگان و پشتیبانی مردم و درایت رهبری یک وجب از خاک میهن جدا نشد و حتی یک قدم انقلاب به عقب بازنگشت اگر چه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شد.

کناری با بیان اینکه دومین روز از این هفته به نام سرباز نامگذاری شده است و فرمانده کل سپاه فرمودند که همه روزهای ما روز سرباز است اظهار کرد: در دفاع مقدس بیش از ۳ میلیون رزمنده سرباز و بیش از ۶۰ هزار سرباز شهید و ده ها هزار جانباز و آزاده .

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به تاریخ دفاع مقدس، سربازی را امری مقدس برشمرد که جوانان در هر کشوری در راه حفظ کیان و امنیت سرزمین خود بخشی از سال های عمر خود را هر چند کوتاه در این کسوت به خدمت می پردازند.

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: سربازی یک واژه مقدس است همچنان که واژه دفاع نیز مقدس است.

وی افزود: سربازی افتخاری است که ممکن است نصیب هر کس نشود و ما مفتخریم که امروز در کسوت سربازی به کشور خدمت می کنیم.

فرمانده انتظامی ویزه کیش با بیان اینکه ما ناخواسته وارد جنگ شدیم و این جنگ به ما تحمیل شد افزود: در طول ۴۲ سال گذشته نیز هرگز انگیزه ای برای جنگ با هیچ کشوری نداشته و نداریم و بارها اعلام کرده ایم که قصد جنگ طلبی و تجاوز نداشته و نداریم و تنها از کیان میهن و آرمان های کشور خود دفاع کردیم.

وی افزود: جنگ زمانی به ما تحمیل شد که انقلاب ما در بدو تولد و همچون نوزاد بود.

جمالی با اشاره به نفس قدسی رهبر کبیر انقلاب در فراخوان بسیج مردمی برای مقابله با دشمنان افزود: در جنگ تحمیلی برای هر قشر از مردم ایران کار بود و همه در دفاع مقدس سهیم بودند .

وی افزود: این اراده ملت بود که در مقابل دشمن با تمام تجهیزات مدرن که در اختیار داشتند به پیروزی دست پیدا کنند و اراده بر تجهیزات نظامی غالب آمد و این نشان از روح ایمان و اعتقاد مردم به آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش تصریح کرد: دشمنان در این جنگ نابرابر از تمامی داشته های نظامی خود و پشتیبانان خود حتی سلاح های شیمایی بهره گرفتند.

وی تاکید کرد: در واقع مبارزات ما ۸ سال نبود و از ابتدای انقلاب دشمن به شکل های مختلف با حمایت از گروه های مختلف و استفاده از عناصر داخلی جنگ را آغاز کرد و زمانی که از ترور ها و کشتارهای ناجوانمردان سودی نبردند به جنگ نظامی روی آوردند که در این عرصه نیز چیزی جز ناامیدی نصیب آنان نشد و اینک پس از مشاهده توان سخت افزاری ما امروز به راه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متوسل شده اند.

سرهنگ جمالی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجمات فرهنگی، تحریم های ناجوانمردانه و فشارهای اقتصادی به عنوان سلاح های غیرنظامی دشمنان اشاره کرد و افزود: ما هم باید آمادگی رویارویی و مبارزه با تمامی روش های دشمنان را داشته باشیم.

وی خطاب به سربازان حاضر در مراسم افزود: چشم رهبری به شماست و شما باید خود را در عرصه های مختلف نشان داده و مسئولیت کشور را بپذیرید.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه شهدا کار خود را کردند و امروز نوبت شماست که کشور را در عرصه های علمی، نظامی و اقتصادی و فرهنگی کشور به موفقیت برسانید خاطر نشان کرد: تنها راه موفقیت ولایتمداری و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بودن است.

سرهنگ کاظم لو فرمانده پایگاه هوایی کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سرباز کسی است که در راه دفاع از میهن سر خود را فدا می کند افزود: اهمیت نیروهای مسلح در هر کشوری بر کسی پوشیده نیست و ارتباط تنگاتنگی با امنیت سیاسی و اقتصادی هر کشور دارد

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح تکیه گاه کشور و سربازان نقطه اتکاء نیروهای مسلح هر کشور و مظهر امنیت و قدرت هستند.

در پایان این مراسم از سربازان نمونه نیروهای نظامی و انتظامی جزیره کیش با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.