روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46765
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 آذر 1402 - 16:26 | | ارسال توسط :
در دیدار کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل مطرح شد؛

ابراز نگرانی امیرعبداللهیان از کوچاندن فلسطینیان به جنوب غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی نسبت به تحولات غزه، از اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان از شمال به جنوب غزه و از آنجا به کشورهای همسایه، خواستار حمایت قوی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل از مردم فلسطین شد.
ابراز نگرانی امیرعبداللهیان از کوچاندن فلسطینیان به جنوب غزه

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سومین و آخرین روز سفرش به ژنو، در مرکز همایش‌های بین‌المللی ژنو با فلیپو گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که عبدالله مبینی معاون وزیر کشور و مدیران همراه وی نیز حضور داشتند، وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری بسیار خوب اجلاس مجمع جهانی پناهندگان تشکر کرد و آن را فرصتی ارزشمند برای تمرکز تخصصی بر مسئله پناهندگان و آوارگان و تقلیل مشکلات پناهجویان و کشورهای میزبان آنان دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور چند میلیون آواره خارجی در ایران و خدمات گسترده کشورمان به آنها که بویژه در سایه تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران ارائه می شود، انتظارات و درخواست‌های حمایتی جمهوری اسلامی ایران از کمیساریا و سازمان ملل در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت عدم تعامل تبعیض آمیز کمیساریا و سازمان‌های مسئول بین‌المللی در خصوص آوارگان و پناهندگان کشورهای مختلف و کشورهای میزبان آنان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار نگرانی نسبت به تحولات غزه، از اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان از شمال به جنوب غزه و از آنجا به کشورهای همسایه و با اشاره به گفت‌وگوهای خود با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه، خواستار حمایت قوی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل از مردم فلسطین شد.

تاکید بر افزایش حمایت سازمان ملل از کشورهای میزبان پناهندگان

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حُسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران از حجم بزرگی از پناهندگان و آوارگان خارجی، از تلاش‌ها و حمایت‌های خدماتی بسیار خوب ایران از جمع بزرگ آوارگان و پناهندگان در ایران تشکر کرد.

آقای گراندی با تبیین سیاست‌های حمایتی کمیساریا در حمایت از کشورهای میزبان از طریق بسیج توانمندی ها و نیز جلب کمک‌های کشورهای کمک کننده افزود، کمیساریا در تلاش است که با تامین جبران کمبودهای مالی و بودجه ای از طرق مختلف، حمایت‌های خود را از کشورهای میزبان افزایش دهد.

 گرندی در سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی «بان کی مون» دبیرکل وقت سازمان ملل به عنوان کمیسر عالی در امور پناهندگان منصوب شد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) از نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد واقع در ژنو سوئیس است. این دفتر در ۱۴ دسامبر سال ۱۹۵۰ میلادی برای محافظت و حمایت از پناهندگان و یاری رساندن در امر بازگشت یا اسکان مجدد آنها تأسیس شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به وقت محلی برای حضور در نشست «وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی» و همچنین سخنرانی در دومین اجلاس مجمع جهانی پناهندگان وارد ژنو مقر اروپایی سازمان ملل شد و همان شب با نبیل عمار وزیر خارجه تونس و عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه سفر خود روز گذشته (چهارشنبه) هم با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان، ایمن الصفدی همتای اردنی خود و همچنین یوکو کامیکاوا وزیر خارجه ژاپن، کاردینال پارولین نخست وزیر واتیکان، رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی، نجیب میقانی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.